سيرالئون

همزمان با برگزاري همایش " فلسفه انتظار و توسعه " در سالروز میلاد حضرت مهدي (عج)، یکصد و پنجاه هنرجو کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)در سيرالئون فارغ التحصل شدند.


به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،کمیته امداد امام خمینی با همكاري رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون ظرف چند سال گذشته تسهیلات آموزشی رایگان در زمینه های کامپیوتری ، ماشین نویسی ، خیاطی ، رنگ آمیزی پارچه، صابون سازی و ... برای صد ها نفر ازجوانان فراهم نموده است . رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پانزده شعبان میلاد حضرت امام محمد المهدی (عج) همایش یک روزه ای تحت عنوان " فلسفه انتظار و توسعه " در سالن اجتماعات سینمای استارکو فریتاون برگزار و در این مناسبت فرخنده یک صد و پنجاه هنرجو سومین دوره های آموزشی کامپیوتر کمیته امداد امام خمینی گواهینامه دیپلم دریافت نمودند .

در این همایش قزلسفلی رایزن فرهنگی ايران، شیخ احمد تیجان سیلاه امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون ، الحاج مدنی کاباح کامارا دبیر شورای متحد امام های جمعه و جماعات ، ابراهیم کامرا رئیس روابط عمومی شورای امام ها سیرالئون ، آلفا رشید خبرنگار و دانشجوی سال آخر رشته حقوق دانشگاه فورابه راجع به ابعاد سازنده انتظار سخنرانی نمودند.

در اين مراسم،نمایشنامه " نقش کمیته امداد حضرت امام خمینی در تغییر برای توسعه جوانان سیرالئون " اجرا و فیلم مستند "نگاهی به ایران در سال 2010 "که راجع به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران می باشد،به نمایش گذاشته شد.

در این همایش که صدها نفر شخصیت های دینی ، علمی ، دولتی ، دانشجویان، روسای موسسات و سازمان ها و اولیاء هنرجویان فارغ التحصیل حضور داشتند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران اصلی گفت:پانزده شعبان 255 هجری قمری منجی عالم بشریت که نام و کنیه پیامبر اکرم (ص) را دارند ، بدنیا آمد .

قزلسفلی با بیان اینکه ماموریت و مسئولیت حضرت مهدی موعود(عج) عملیاتی نمودن اهداف و رسالت حضرت محمد (ص) و سایر پیامبران الهی می باشد، گفت: در زمان ظهور منجی عالم بشریت در دنیا جامعه ای سرشار از عدالت اسلامی ، برابری و ارزش های انسانی استقرار خواهد شد .

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت از اصول حیاتی و سرنوشت ساز اسلامی می باشد گفت: حضرت مهدی موعود (عج) انقلابی را رهبری خواهند نمود که منجر به نجات بشریت از ظلم ، ستم ، تبعیض ، فساد و همه اشکال زشتی خواهد شد .

قزلسفلی در ادامه سخنان خود به منظور تبیین اصل مهدویت و جایگاه امامت بعد از رحلت آخرین پیامبر خداوند متعال برای مخاطبینی که بسیاری از آن ها در اثر تبلیغات مسموم و هدفمند دشمنان اهل البیت (ع) و فرقه های ضاله نسبت به مهدویت خالی از ذهن هستند ،گفت: اعتقاد به انتظار منجی مانند عملیاتی نمودن ، ساخت ، تکمیل و اتمام طرح و نقشه معمار ساختمانی توسط بنائی ماهر و خبره می باشد.

رایزن فرهنگی با اشاره به شیطنت های استعمار و عوامل آن در تخریب اصل مترقی مهدویت، گفت: ادعاهای برخی فرقه های به اصطلاح اسلامی ساخته استعمار مبنی بر اینکه مهدی موعود (عج) در گذشته ظهور نموده است را بطور کامل دروغ و آن را از شیطنت های استعمارگران توصیف نمود.

قزلسفلی با بیان اینکه انقلاب آخر زمان حضرت مهدی موعود (عج) تحولی همه جانبه و عمیق در همه ابعاد مادی و معنوی زندگی بشر ایجاد خواهد کرد، گفت: در آستانه ظهور منجی عالم بشریت انقلاب هائی در زمینه های احیای حقیقی حقوق زن، ارتقای عقلانیت ، توسعه علمی واقتصادی ، بهبود روابط انسانی ، رفع تبعیض در همه ابعاد ، استقرار ارزش های اجتماعی ، امنیتی ، عمرانی ، رفع جهل ، تکمیل فرهنگ و هنر و... ایجاد خواهد شد .

شیخ احمد تیجان سیلاه امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون سخنان خود را به تشریح دیدگاه های علماء اهل سنت راجع به حضرت مهدی موعود (عج) اختصاص داد .

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه خبر ظهورحضرت مهدی (عج) بارها و به اشکال مختلف در احادیث نبوی آمده است، گفت: ابوداوود از علمای اهل سنت در " صحیح خود " از رسول اکرم (ص) نقل کرده است که "لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلا من اهل بیتی، یملاءها کما ملئت جورا - ولو یک روز هم از عمر دنیا باقی باشد خداوند مردی را از اهل بیت من برمی‌انگیزد که زمین را بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد پر از عدل و داد می‌کند .

شیخ تیجان سیلاه در بخشی از سخنان خود حدیثی از عبدالرحمن سیوطی عالم بزرگ اهل سنت در کتاب "عرف الوردی فی اخبار المهدی" نقل کرد که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند "من انکر خروج المهدی فقد کفر - هر که خروج مهدی را انکار کند، کافر شده است " .

امام جمعه مسجد مرکزی فریتاون در ادامه سخنان خود نقش جمهوری اسلامی ایران را در توسعه همه جانبه سیرالئون ستود و اظهارداشت:: سیاست و نحوه رهبری حضرت امام خامنه ای (دام ظله العالی) دقیقا منطبق با آموزه ها و سیاست های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مرحوم امام خمینی (ره) که حمایت همه جانبه از ملت های محروم و تحت ستم از جمله سیرالئون است ، می باشد .

آلفا رشید جالو روزنامه نگار و دانشجوی سال آخر رشته حقوق دانشگاه فورابه گفت: تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سیرالئون یک نعمت بزرگی برای این ملت بوده است که با برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان بخشی مهمی از نیازهای اقتصادی جوانان را تامین نموده و در توسعه ملی این کشور بسیار موثر است .

سردبیر روزنامه دی ایندپندنت سیرالئون وجود کارگاه های آموزشی رایگان کمیته امداد امام خمینی (ره) را در سیرالئون از میراث آن امام راحل معرفی کرد و در این رابطه ضمن تبریک به فارغ التحصیلان سومین دوره کارگاه های آموزشی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که به گفته وی با فعالیت های خود ارزش های اسلامی و انسانی مفید و تحول زا را در سیرالئون ترویج می نماید، تشکر به عمل آورد .

آلفا رشید جالو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیروان همه ادیان الهی منتظر منجی موعود هستند و با اشاره به انتظار منفی و مثبت گفت منتظران حضرت مهدی موعود (عج) در زمان انتظار باید خود را در همه ابعاد از جمله سخت کوشی ، تغییر نگرش ، توسعه ابعاد اخلاقی و انسانی ، همدردی با ملت های تحت ستم ، گسترش زمینه های پیشرفت های علمی و پژوهشی ، ایجاد فضائی برای رشد استعدادهای انسانی و ... آماده و تجهیز نموده و در زمان غیبت منجی موعود از رهبری نائب آن امام معصوم که در حال حاضر امام خامنه ای (دام ظله العالی) به عنوان ولی امر مسلمانان جهان هستند پیروی می نمایند .

الحاج مدنی کاباح کامارا دبیر شورای متحد امام های جمعه و جماعات سیرالئون در بخشی از سخنان خود فعالیت های رایزنی فرهنگی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) را در سیرالئون با بیان اینکه موجب افتخار و غرور جامعه اسلامی این کشور می شود ، ستود .

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود (عج) به هنرآموزان کارگاه های آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) توصیه نمود تا با حفظ شئونات اسلامی با رفتار و کردار خود در جامعه ثابت نمایند تا فارغ التحصیل کمیته ای هستند که منتسب به بزرگ ترین شخصیت اسلامی و انسانی دوران معاصر بوده و در عصر حاضر میراث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) را زنده و نقش کاربردی به آن ها داد .


صفحه مناسب چاپ پیشنهاد این صفحه از این خبر یک pdf بساز

سایر خبرها

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ استقبال امیرعبداللهیان از همتای الجزایری در تهران
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه سیرالئون
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ ملاقات سفیر ایران با زندانیان ایرانی در موزامبیک و کسب اطلاع از سلامت آنها
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ رسانه اماراتی: حمیدتی و البرهان دیدار می‌کنند
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۹ گفت‌وگوهای منطقه‌ای بن‌سلمان و السیسی در پاریس
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۸ مغرب نشست «النقب» را به تعویق انداخت
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷ سودان جنوبی مرزهایش با سودان را بست
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۶ دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان تونس
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ تأسف وزیر خارجه مصر از موضع اتحادیه اروپا درباره سوریه
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ امیرعبداللهیان: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی در دستورکار دولت است
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ کنعانی حمله تروریستی در اوگاندا را به شدت محکوم کرد
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳ تصمیم دولت بورکینافاسو برای راه‌اندازی سفارت در تهران
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ رئیس حزب‌ الوفد رسما نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر شد
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۸ تمدید سه روزه آتش‌بس در سودان
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۷ کرملین: تحقق طرح صلح آفریقا درباره اوکراین سخت است
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶ دعوتنامه اردوغان برای السیسی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶ 17 غیرنظامی سودانی از جمله چند زن و کودک در حمله هوایی کشته شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵ کشته شدن 38 دانش‌آموز اوگاندایی در یک حمله تروریستی
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۴ یونیسف: بیش از 1 میلیون کودک به علت جنگ در سودان آواره شدند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۳ «نیروهای پشتیبانی سریع» سودان، ارتش را به مثله کردن 2 عضو خود متهم کردند
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۲ العربیه از تشکیل کمیته‌ ایرانی-مصری برای احیای روابط خبر داد
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ سفر نخست‌وزیر عراق به قاهره با محوریت ایران و تقویت روابط
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ تشدید جنگ داخلی در سودان پس از پایان آتش‌بس 24ساعته
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ رژیم صهیونیستی به دنبال تولید تسلیحات در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ وعده ایتالیا برای کمک ۷۰۰ میلیون یورویی به تونس
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ نشست شورای همکاری خلیج فارس و مصر درباره مسائل منطقه‌
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش «شیر آفریقا» در مغرب
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ درگیری‌های خونین بین مردم و نیروهای امنیتی در سنگال
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴ کشته شدن ده‌ها کودک در شمال نیجریه در پی حمله مردان مسلح
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ تمایل کومور برای ازسرگیری روابط رسمی با ایران