انتخابات پارلمانی مصر باعث شد چاپخانه های این کشور که در رکود به سر می بردند بار دیگر رونق گیرند .
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پول و پروت در تبلیغات این دوره از انتخابات پارلمانی مصر نقشی قابل ملاحظه و قوی ایفا کرد و چاپخانه های مصری توانستند با استفاده از این فرصت بار دیگر رونق پیدا کنند . "امل الحناوی"خبرنگار این شبکه در قاهره با تهیه گزارشی در این باره گفت : پلاکاردهایی که در سطح شهرها نصب شده اند از سادترین راه هایی است که مردم با اسامی نامزدهای انتخابات آشنا می شوند. باوجود انکه افزایش قیمت کاغذ منجر به بالا رفتن قیمت پلاکاردها شد ولی درامدهای چاپخانه داران مصری در تبلیغات انتخاباتی امسال در مقایسه با سالهای گذشته بیشتر بوده است . خبرنگارروسیا الیوم در ادامه با اشاره به دیگر ابزارهای پیشرفته تبلیغات انتخاباتی از جمله رایانه ها افزود: کمیسیون عالی انتخابات مصر برای هر نامزد مبلغی تاسقف دویست هزار لیره مصری تعیین کرد ولی این تصمیم عملی نشد .
آمارهای غیر رسمی حاکی از هزینه بیش از شش میلیارد لیره ای تبلیغات انتخابات پارلمانی امسال برای پنج هزار نامزد حکایت دارد . این درحالی است که تنها پانصد و هشت نماینده راهی پارلمان خواهند شد .