آفران بلاگ


جنايت جديد رژيم صهيونيستي و واكنش جامعه بين الملل


مقدمه نيرو هاي نظامي رژيم صهيونيستي صبح روز دوشنبه مورخ 10/3/89 با حمله به كشتي امداد رساني "مرمره" در حدود 20 نفر از فعالان حقوق بشر را كشته و بيش از 50 نفر ديگر را نيز زخمي نمودند. اين جنايت سفاكانه، با انتقاد فراوان جامعه بين الملل مواجه گرديد. در اين گزارش سعي بر اين داريم تا واكنش نسبت به اين موضوع را در سطح بين الملل و در سطح قاره آفريقا بررسي نماييم. اخبار حمله
  • حمله به كشتي مرمره همانطور كه اشاره گرديد در صبح دوشنبه مورخ 10/3/89 به وقوع پيوست. كاروان امدادرساني غزه كه از هفته پيش حركت خود را از يونان و تركيه آغاز كرده‌ بود، شامل 10هزار تن مواد پزشكي، ساختماني و 100 منزل مسكوني آماده براي اسكان هزاران آواره و 500 دستگاه ويلچر براي معلولان بوده است.
  • بالگردهای رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد دیروز دوشنبه با فرماندهی مستقیم فرمانده نیروی دریایی این رژیم به کاروان آزادی حمله کردند. این حمله پس از آن صورت گرفت که کاروان آزادی به 50 مایلی ساحل غزه نزدیک شده بود. کشتیهای صهیونیستی با پرچم های سفید در آبهای بین المللی کاروان آزادی را محاصره کردند و با بالگردهای خود آن را هدف قرار دادند.
  • تركيه اعلام كرد كه اين كشور سه فروند هواپيما را براي انتقال اجساد شهدا و زخمي‌هاي فعالان صلح به سرزمين‌ اشغالي اعزام نمود. دولت آنكارا از رژيم صهيونيستي خواست هر چه سريع‌تر فعالان صلح سرنشين 6 كشتي از جمله كشتي تركي را آزاد كنند. رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه گفت: اسرائيل بايد كشتي‌ها و فعالان صلح را آزاد كند و ما اطلاعات كاملي را درباره قربانيان مي‌خواهيم و خواستار تحويل فوري اجساد و رسيدگي سريع به زخمي‌ها هستيم. سه كشتي از جمع 6 كشتي كه در قالب كاروان امدادرساني عازم غزه بود حامل پرچم تركيه بوده است.
  • كاروان امدادرساني براي غزه شامل 6كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انسان دوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند. ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور داشت و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور داشتند.
واكنش هاي جهاني..... ادامه مطلب در سايت آفران

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم