آفران بلاگ


پادشاهان آفريقا


«نجای كامگو جوزف» معروف به پلنگ طلایی؛ پادشاه قبایل باندوگون در كامرون؛ وی خودش را برادر حیوانات شجاع و قوی می داند. جوزف مدعی است كه می تواند خود را به پلنگ تبدیل كند!!!

«اسیدیو آدو دانكوای سوم»؛ فرمانروای قبایل آكروپونگ در غنا و مشاور اقتصادی پادشاه غنا و عاشق جنگ است. وی كه دانش آموخته دانشگاه های لندن است پس از فراغت از تحصیل به كشورش باز می گردد و پادشاه منطقه ی آكروپونگ می شود. این پادشاه معتقد است كودكی كه در تصویر روبرویش نشسته، روحش است. این روح حمایت شده از جانب بت هاست و پادشاه را از بیماری ها، شرارت ها و ارواح پلید محافظت می كند. پادشاه بر این باور است كه این كودك نباید مریض یا زخمی شود و اگر این كودك بمیرد، آن روز، روز مرگ پادشاه خواهد بود.

سلطان عثمان اول؛ پادشاهی در نیجریه،وی كه مبلغ اسلام در نیجریه بود، 15 روز پس از گرفتن این عكس دار فانی را وداع گفت. بیش از 50 سال در نیجریه حكمرانی كرد و ذریه وی اكنون بنا به وصیتش، مردم را در این كشور به اسلام فرا می خوانند.

«نیامی كوك مابینچ» پادشاه قبایل كبا در كنگو؛ در بیست سالگی به حكومت رسید و اكنون 50 سال سن دارد. گفته می شود كارهای خارق العاده ای می كند.

عرف و آداب قبیله ای چند موضوع را بر وی الزام آور می كند كه برخی از آنها عبارتند از:

  1. نمی تواند روی زمین بنشیند
  2. نمی تواند بر روی زمین زراعی راه برود.
  3. نباید كسی او را در حال خوردن ببیند.
  4. بدون آشپز شخصی به مسافرت نمی رود.

همچنین وزن لباسهایش تقریبا 42 كیلواست كه در طول عمرش فقط 3 بار آنها را عوض می كند.

آدرس وبلاگ

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم