آفران بلاگ


عجایب آفریقا


به نام آفریننده ی زیبایی ها

شاید اغراقی نكرده باشیم اگر بگوییم آفریقا زیباترین قاره جهان است. در این قسمت سعی می كنیم بخش ناچیزی از شگفتی های آفریقا را در قالب 10 عكس زیبا از مناطق مختلف و دیدنی این قاره به تصویر بكشیم. امیدوارم كه از دیدن این مناظر دل انگیز لذت ببرید…

شنزارهای «عرق الشبی» در مغرب دروازه صحرا به شمار می رود. ارتفاع تپه های «عرق الشبی» در برخی مناطق به 150 متر هم می رسد و در مسافتی در حدود 25 كیلومتر به همین منوال ادامه می یابد. رنگ شن ها و ماسه ها تقریبا قرمز است و شاید آن را بتوان یكی از زیباترین مناطق صحرا نامید.جایی كه اروپایی ها عاشق آن هستند.

Le banc d’Arguin این منظره طبیعی از شن و ماسه ساخته شده و جزو مناطق حاصلخیز موریتانی به شمار می رود كه در سواحل این كشور به طول 180 كیلومتر ادامه یافته است.منطقه ای مرطوب و معتدل كه گونه های نادری از آهو و خوك های آبی را در دل خود جای داده است.

” Le Kilimandjaro ” در تانزانیا كه از سه دسته آتشفشان تشكیل شده كه از 750 هزار سال پیش تاكنون وجود داشته است.«كلیمانجارو» با ارتفاعی معادل 5895 متر بر تانزانیا مشرف است. همواره پوشیده از برف بوده و هر كسی به راحتی نمی تواند به این ارتفاعات صعود كند. متاسفانه پدیده افزایش دمای كره زمین ذوب این برف ها را به همراه داشته است.

كوه سفره ای در آفریقای جنوبی؛ همانطور كه از اسمش پیداست و در تصویر هم دیده می شود سطح فوقانی و به اصطلاح قله آن كاملا مسطح است؟!!

آبشار ویكتوریا در زیمباوه كه یكی از زیباترین مناظر دنیا به شمار می رود. این دیوار آبی كه مشاهده می كنید تقریبا 2 كیلومتر عرض و بیش از 110 متر ارتفاع دارد!! قطرات آب پراكنده شده در هوا تقریبا تا 20 كیلومتری اطراف آبشار، ابرهایی تولید می كند و پس از مدتی كم كم مانند قطرات باران به زمین می نشیند. گویی كه در تمام سال در این منطقه باران در حال باریدن است. پس اگر شنیدید منطقه ای در جهان است كه در تمام طول سال باران می بارد، اصلا تعجب نكنید.

ادامه دارد…

قاره اسرار

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم