آفران بلاگ


رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر الجزایر


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر روز سه‌شنبه (3/9/94) در دیدار آقای عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر و هیأت همراه، با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتند: علاوه بر نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی، همواره ملت ایران دیدگاه مثبتی به کشور و مردم الجزایر داشته است و این موضوع هم به دلیل مجاهدت‌های مردم الجزایر بر ضد استعمار، در دوران انقلاب الجزایر است.

 

 

 


ایشان ارتباط معنوی و قلبی میان ملت‌ها را زمینه‌ی بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌ی اقتصادی دانستند و افزودند: سطح همکاری‌های ایران و الجزایر بسیار پایین است و امیدواریم با این سفر و با تشکیل کمیسیون مشترک، در آینده‌ی نزدیک و همچنین با سفر آقای جهانگیری به الجزایر، روابط اقتصادی دو کشور گسترش روزافزون بیابد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان نخست‌وزیر الجزایر درخصوص پدیده‌ی داعش و لزوم مقابله‌ی جدی کشورهای منطقه با تروریست‌هایی که چهره‌ی اسلام را تخریب کرده‌اند، گفتند: موضوع داعش و تروریست‌هایی که با نام اسلام در سراسر منطقه پراکنده شده‌اند، یک موضوع عادی و طبیعی نیست بلکه این تروریست‌ها به‌وجود آورده شده‌اند و مورد حمایت هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار تأسف از حمایت برخی کشورهای اسلامی منطقه از تروریست‌های داعش و همچنین با اشاره به حمایت آمریکا و دشمنان اسلام از این تروریست‌ها تأکید کردند: کشورهای اسلامی که دلسوز هستند و با یکدیگر تفاهم بیشتری دارند، می‌توانند با گفتگو و همکاری، به راه‌حل عملی برای مقابله با تروریست‌ها برسند.

ایشان با یادآوری جبهه‌ی مقاومت متشکل از الجزایر، ایران، سوریه و چند کشور دیگر که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده بود، افزودند: برخی کشورهایی که دنباله‌رو آمریکا هستند، مانع از ادامه‌ی فعالیت آن مجموعه شدند اما به نظر می‌رسد اکنون زمینه‌ی تشکیل چنین مجموعه‌ای متشکل از کشورهای اسلامی که دارای دیدگاه‌های مشترک هستند وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر چنین مجموعه‌ای تشکیل شود، این کشورهای اسلامی می‌توانند در مسائل مهم دنیای اسلام تأثیرگذار باشند و برای مشکلات منطقه و با مبارزه با تروریست‌ها، اقدامات عملی انجام دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان اظهار امیدواری کردند: آقای بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر هرچه زودتر سلامتی خود را باز یابد.

آقای عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر در این دیدار، نشست کشورهای صادرکننده‌ی گاز در تهران را نشست موفقی خواند و با اشاره به گفتگوهای خود با مقامات کشورمان، گفت: دیدگاه‌های ایران و الجزایر در مسائل سیاسی به‌ویژه موضوع مبارزه با داعش و تروریست‌ها در منطقه بسیار به یکدیگر نزدیک است و امیدواریم با توجه به مذاکرات تهران، سطح روابط اقتصادی نیز از شرایط کنونی خارج شود و به سطح قابل قبولی برسد.

 

 

 

 

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم