آفران بلاگ


معرفی گروه مطالعات جنوب آفریقا


 

رشته مطالعات جنوب آفریقا

رشته مطالعات جنوب آفریقا با گرایش مطالعات فرهنگی از جمله رشته های دوره ی تحصیلات تکمیلی است که برای تامین نیروی انسانی متخصص سازمان ها اعم از دولتی و خصوصی در حوزه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی- ملی و بین المللی- برای شناخت منطقه جنوب آفریقا تاسیس شده است و ماهیت بین رشته ای دارد. بنابراین با حوزه های علوم انسانی، اجتماعی و سیاسی ارتباط نزدیک دارد.

 

این رشته دو هدف عمده را دنبال می کند: آموزش نیروی متخصص اجرایی برای تامین نیروی انسانی سازمان ها و نهاد های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دو سطح ملی و بین المللی؛هدایت و انجام پژوهش های آفریقاشناختی در حوزه های فوق.

 

دانش آموختگان این رشته قادر به انجام کارشناسی در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در حوزه آفریقای جنوب صحرا و پژوهش و آموزش در اين حوزه هستند.

 

طول دوره کارشناسی ارشد رشته مطالعات جنوب آفریقا بر اساس ماده 6 آئین نامه ی آموزشی دوره ی کارشناسی ارشد مصوب 25/10/1373 شورای عالی برنامه ریزی 2 و حداکثر 5/2 سال (پنج نیم سال) پیش بینی شده است. دروس به صورت ترمی– واحدی و تعداد واحد در هر نیمسال حداقل 9 واحد می باشد. هر واحد درس نظری 16 ساعت و هر واحد درس عملی 32 ساعت است.

مدیر گروه :

امير بهرام عرب احمدي، عضو هيئت علمي دانشگاه تهران ( دانشكده مطالعات جهان) و مدير گروه مطالعات جنوب آفريقا

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم