آفران بلاگ


تربيت يك ميليون حافظ در مركز جديد حفظ قرآن مصر


مركز جديد حفظ قرآن كريم به همت اتحاديه بين‌المللي جوانان الازهر و صوفيه اين كشور با هدف تربيت يك ميليون حافظ قرآن كريم در مصر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) به نقل از روزنامه «المصري اليوم»، ممدوح غرابه، عضو شوراي عالي رياست اتحاديه بين‌المللي جوانان الازهر و صوفيه مصر، اين مركز را افتتاح كرد و اين مركز كه هشت شعبه در استان‌هاي مختلف مصر دارد، تربيت يك ميليون حافظ قرآن(دختر و پسر) را در دستور كار قرار داده است.

تجليل از حافظان قرآن كريم با برگزاري مسابقه بزرگ حفظ قرآن و توزيع جوايز شاخص در جشن‌هايي كه هر سال در مصر برگزار مي‌شود، از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز است.

اين مركز قرآني تاكنون تعدادي از داوطلبان علاقه‌مند به نظارت بر دوره‌هاي حفظ قرآن را كه بيش از 900 نفر هستند، پذيرش كرده است و دفتر پشتيباني فني اين مركز نيز تماس‌هاي زيادي را از اوليا به منظور مشاركت فرزندانشان در برنامه‌هاي مركز دريافت كرده است.

اين مركز 8 شعبه دارد كه در شهرهاي «6 اكتبر»، «شهرك نصر»، «الدقي»، «المعادي»، «پورسعيد»، «اسيوط»، «اسكندريه» و«قنا» فعاليت مي‌كنند.

در حال حاضر تلاش براي افتتاح شعبه‌هاي ديگري از اين مركز در استان‌ها و شهرهاي مصر در حال انجام است و برنامه‌ريزي براي افتتاح شعبه‌هاي جديد اين مركز در كشورهاي عضو اتحاديه بين‌المللي جوانان الازهر و صوفيه مصر نيز در دستور كار آينده قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاري بين‌المللي قرآن

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم