آفران بلاگ


حاشیه های مراسم قرعه كشی گروه های هشتگانه جام جهانی


تیم های حاضر در جام جهانی 2010 حریفان خود را در تاریخ 1388/09/13 شناختند. مراسم قرعه كشی در سالن كنفرانس های بین المللی شهر كیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد. خوش آمد گویی "نلسون ماندلا" اسطوره آفریقای جنوبی، در آغاز مراسم؛ "می خواهیم تلاش كنیم تا جشن باشكوهی را ارائه دهیم."
نلسون ماندلا

سخنان "جاكوب زوما" رئیس جمهور آفریقای جنوبی؛ "جهانیان از آنچه انجام داده ایم، شگفت زده خواهند شد."

نطق "سپ بلاتر" رئیس سوئیسی فدراسیون جهانی فوتبال؛ "من از همكاری با میزبان جام جهانی خوشحالم. رفته رفته اعتماد ما به هم بیشتر شد." جاكوب زوما و سب بلاتر

در ادامه این مراسم "جان كارلو آبه ته" رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا، جام جهانی را كه از 4 سال پیش در دست "آتزوری"، قهرمان جام جهانی 2006 بود، به بلاتر باز گرداند.

برخی از مهمانان ویژه آفریقایی حاضر؛

"چارلیز ثرون" (Charlize Theron)، ستاره هالیوودی كه در آفریقای جنوبی به دنیا آمده است. وی به همراه "ژروم والكه" دبیر كل فیفا اجرای مراسم قرعه كشی را بر عهده داشتند.

چارایز ثرون

"هایله گبر سیلاسی" (Haile Gebrselassie)، دونده اتیوپیایی و دارنده 2 نشان طلای المپیك در دوهای استقامت

"ماخایا ان تینی" (Makhaya Ntini)، نخستین بازیكن رنگین پوست تیم ملی كریكت آفریقای جنوبی

(از راست: سیلاسی و تینی)

سیلاسی و تینی

"جان اسمیت" (John Smit)، كاپیتان تیم ملی راگبی آفریقای جنوبی و "روپه میلا"، ستاره پیشین تیم ملی فوتبال كامرون

جان اسمیت

برنامه های متنوع قبل و بعد از مراسم قرعه كشی؛

نمایش فیلمی از تاریخچه جام جهانی و همچنین مراحل آماده سازی آفریقای جنوبی بخش های دیگر مراسم قرعه كشی جام جهانی نوزدهم فوتبال را تشكیل داد. در یكی از این فیلم ها حیات وحش آفریقای جنوبی حضوری برجسته داشت!

گروه موسیقی نیز بهمراه رقص های محلی از دیگر برنامه های مراسم بود. ضمن اینكه از توپ بازی ها نیز رونمایی شد. مجری برنامه با انیمیشن نماد بازی‌ها گفتگو كرد.

بغیر از پخش این مراسم از کانال‌های تلویزیونی و رادیویی و حاضران در سالن، حدود 15 هزار نفر نیز خارج از محل برگزاری این مراسم در حال تماشای آن از طریق مانیتورهای بزرگ هستند.

فیلم دیگری از توسعه فوتبال در آفریقا و اقدامات انجام شده در این قاره و بویژه آفریقای جنوبی در سال گذشته پخش شد.

در پایان، فیلمی از بازی‌ها و وقایعی که منجر به صعود 32 تیم به جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی و تاریخچه‌ای از جام‌جهانی‌های قبلی پخش شد. وبلاگ :حسن شهرياري

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم