آفران بلاگ


مالی، سنگال و نیجریه شاهد باشکوه‌ترین راهپیمایی‌های روز قدس بودند


مردم کشورهای مالی، سنگال و نیجریه در آفریقا با حضور حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس با فلسطینیان اعلام همبستگی کردند.

 

 


راهپیمایی شیعیان نیجریه

 


به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، کشورهای نیجریه، سنگال و مالی هم روز جمعه (93/5/3) به مناسبت روز جهانی قدس شاهد تظاهرات برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت حملات اسرائیل علیه نوار غزه بود.

در داکار، پایتخت سنگال صدها تن با برپایی تظاهرات ضمن اعلام حمایت از فلسطینیان، خواستار قطع روابط کشورشان با رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند.

مالی هم که برای اعلام همبستگی با فلسطینیان روز قدس را عزای عمومی اعلام کرده بود شاهد راهپیمایی‌های باشکوه در محکومیت اسرائیل بود.

صدها تن در باماکو، پایتخت مالی و برخی از شهرهای دیگر این کشور روز جمعه (93/5/3) به خیابان‌ها آمدند و خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف فوری جنگ در غزه شدند.

هزاران تن در خیابان های شهر کانو دومین شهر بزرگ نیجریه با سر دادن شعار، جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در کشتار جمعی فلسطینیان را محکوم کردند.

 

 

 

 

 


در این تظاهرات، مردان با لباس های سفید و زنان با چادرهای سیاه مسیری شش کیلومتری را در خیابان های کانو پیمودند و شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سر دادند. این تظاهرات به ابتکار و فراخوان یک گروه شیعه موسوم به «جنبش اسلامی نیجریه» بر پا شد.

محمد توره، یکی از مسئولین ساماندهی تظاهرات در بیانیه ای که بین تظاهرات کنندگان منتشر کرد از مردم نیجریه خواست از هر طائفه ای که هستند با یکدیگر برای پایان دادن به جنایات گروه شورشی و تکفیری بوکوحرام در نیجریه متحد شوند.

این در حالی است که پلیس نیجریه به راهپیمایی هزاران شیعه نیجریه ای در شهر زارا در ایالت کادونا در شمال نیجریه حمله و دستکم 11 تن را به شهادت رساند.

این راهپیمایی بدون هرگونه خشونت و یا حادثه خاصی برگزار شده و مشخص نیست نیروهای ارتش به چه دلیل دست به این حمله زده‌اند.

آفریقای جنوبی، تونس، مغرب و موریتانی هم از جمله دیگر کشورهای آفریقایی بودند که به مناسبت روز جهانی قدس شاهد تظاهرات مردمی بود.

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم