آفران بلاگ


تظاهرات مهاجران آفریقایی در سرزمین های اشغالی+عکس


هزاران مهاجر آفریقایی با برگزاری تظاهرات در تل آویو خشم خود را نسبت به سیاست‌های مهاجرتی رژیم  صهیونستی ابراز داشته‌اند.

مهاجران روز چهارشنبه (25 دی، 15 ژانویه) با راهپیمایی به سمت مرکز شهر تل آویو خواستار این شدند که رژیم صهیونیستی به آن ها وضعیت پناهندگی اعطا کند.

آن ها همچنین از رژیم تل آویو خواستند که آن ها را به «بازداشتگاه‌های باز» نفرستد.

ده‌ها هزار مهاجر از کشورهای بحران زده و پر تنش مانند اریتره و سودان طی سال‌های اخیر به سرزمین های اشغالی رفته‌اند.

تل آویو ادعا می‌کند آنها «مهاجران اقتصادی» هستند و به منظور توقف مهاجرت به روش‌های متعددی از جمله حبس طولانی مدت مهاجران متوسل شده است.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در سال گذشته میلادی قانونی جنجال برانگیز را تصویب کرده که به موجب آن مقامات صهیونیستی می‌توانند کارگران مهاجر آفریقایی را بدون محاکمه برای یک سال در بازداشتگاه‌ها نگاه دارند.

قانون جدید همچنین به مقامات رژیم صهیونیستی این اختیار را می‌دهد که مهاجران غیرقانونی را تا زمان اخراج یا بازگشت داوطلبانه آن ها به سرزمین مادری، به مجموعه‌هایی موسوم به «تشکیلات باز» بفرستند.

قواننین بین الملل رژیم صهونیستی را از اخراج مهاجران منع می‌کند چرا که این امر زندگی آن ها را به خطر می‌اندازد؛ با وجود این تل آویو چشمان خود را به روی حقوق پناهجویان بسته است. تحلیلگران می‌گویند، تشکیلات باز نقش زندان را ایفا می‌کنند.

بیش از 50 هزار مهاجر آفریقایی اکنون در اراضی اشغال شده فلسطین مشغول کارهای کم در آمد هستند.

دیده بان حقوق بشر گفته است، تل آویو از «تهدید ِبازداشت طولانی» به منظور وادار کردن مهاجران آفریقایی جهت دست کشیدن از درخواست پناهندگی آنان استفاده کرده و افزود «اسرائیل باید به سیاست بازداشت غیرقانونی پایان داده و تمام پناهجویان را آزاد کند.»

عکس های زیر نمونه هایی از این تظاهرات را به تصویر کشیده است:


 


 


 


 


 

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم