آفران بلاگ


برگزاري مراسم دعاء و نماز و تكريم شهيد انصاري


روز شنبه دوم آذر 1392 در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درخارطوم و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سودان آقای جواد ترکابادی و سرپرست رایزنی فرهنگی آقای رضا شهریور و با شرکت جمعي از شخصيت ها و ودوستداران سوداني جمهوري اسلامي و شهيد ابراهيم انصاري، مراسم صلاة الغائب به امامت شیخ صلاح الدين السنوسی از علماء سودان و دعا براي روح آن شهيد عزيز و نيز سخنراني در فضائل و بيان خدمات ايشان برگزار شد. پس از نماز و تلاوت قرآن مجيد ، مجری سخنور و وكيل دادگستري سودان آقای عبد العظیم سلیم با برشماري صفات حميده و اخلاق پسنديده آن شهيد به تمجيد از ايشان پرداخت.
 


شیخ صلاح الدين السنوسی

 


سپس آقای یاسر محمد حسین رئيس پارلمان ملي جوانان سودان (رئيس پارلمان الشباب القومي) پيرامون اخلاق وشخصیت شهید انصاری و اهتمامي كه او به جوانان سوداني مي ورزيد ، صحبت نمود.


جواد ترکابادی


آنگاه آقای النوارنی محمد عبد الرحمن از سازمان الصحوة(بیداری) منطقه حاج یوسف درباره نقش شهيد انصاري در تبيين معارف ديني و ارائه افق هاي نو توسط آن شهيد سخنراني كرد. در ادامه آقای رضا شهریور سرپرست رایزني فرهنگی طي سخناني با اشاره به آيه شريفه : من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوالله عليه ... شهيد انصاري را مصداقي از مرداني دانست كه به پيمان خويش با خداي متعال صادقانه وفا كردند.

سپس آقای جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران به تبيين نقش مهم شهید انصاری درگسترش روابط و مناسبات فرهنگی ميان سودان وایران در دوراني كه رايزن فرهنگي در اين كشور بودند و حتي پس از آن پرداخت و بر ادامه راه شهادت با وجود الگوهايی همچون آن شهید تاکید نمود.



منبع: رایزنی فرهنگی ج.ا.ا در خارطوم

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم