آفران بلاگ


جشن فارغ التحصیلی کلاس اول دوره مقدماتی آموزش زبان فارسی


جشن فارغ التحصیلی کلاس اول دوره مقدماتی آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امدرمان برگزار گردید.

با پایان کلاس اول دوره مقدماتی آموزش زبان و ادبیات فارسی در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در امدرمان ، در روز پنجشنبه مورخ 15/1/1392 با حضور آقای علیرضا فدوی کارشناس فرهنگی ، فارغ التحصیلان دوره و فراگیران جدید ، جشن فارغ التحصیلان کلاس اول با اجرای برنامه های متنوع برگزار گردید .

مراسم با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید توسط یکی از فراگیران رسمیت یافت و مجری برنامه که خود از فارغ التحصیلان کلاس اول دوره پیشرفته می باشد ، برنامه را با سرودن شعری فارسی ، عربی آغاز نمود . سپس یکی از دانشجویان به رسم زیبای سودانی ها که در اغلب برنامه های خود اجرا می کنند ، مدحی در رسای رسول آکرم (صلی الله علیه وآله) ذکر نمود و به ترتیب چهار نفر از فراگیران اشعاری به زبان فارسی و عربی و ارائه متن های ادبی کوتاه فارسی و ترجمه آن به زبان عربی پرداختند .



همچنین یکی از دانشجویان به نمایندگی از بقیه دوستان خود از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سودان به خاطر برگزاری دوره های آموزشی متنوع برای جوانان سودانی به ویژه دوره های آموزش زبان فارسی ، تشکر و قدردانی نمود .



یکی از برنامه هایی که توسط خانم هدیه آدم از دوستداران ایران ارائه گردید ، خواندن متن فارسی در خصوص معرفی زیارتگاه امام زاده صالح در میدان تجریش تهران بود که سپس ضمن ترجمه آن به زبان عربی به مشترکات فرهنگی ایرانیان و سودانی ها در این زمینه پراخت و مطالب مفیدی را برای دانشجویان بصورت خلاصه بیان داشت . وی که در حال حاضر به شغل وکالت اشتغال دارد یکی از فراگیران دوره پیشرفته زبان فارسی می باشد .

در ادامه برنامه آقای ابراهیم عثمان استاد دوره های آموزش کامپیوتر رایزنی فرهنگی که خود از فراگیران دوره مقدماتی آموزش زبان فارسی می باشد ، شعر "کتاب خوب " را به زبان فارسی برای حضار اجرا نمود .



سپس آقای علیرضا فدوی کارشناس فرهنگی رایزنی به ایراد سخنانی برای فراگیران درخصوص اهمیت آموزش زبان در ارتباط و آشنایی ملت ها و تبادلات فرهنگی و شناخت تاریخ ، فرهنگ و تمدن سایر ملل و به ویژه لزوم آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم جهان اسلام و ویژه گی های خاص زبان فارسی به عنوان یک زبان زنده در جهان که مفردات آن در بسیاری از زبان های زنده دنیا رایج است ، پرداخت .

وی ضمن بیان تاثیر زبان فارسی بر زبان عربی و ذکر مثال هایی در این رابطه ، به مشترکات بسیار زبان فارسی و عربی اشاره نمود و نمونه هایی از کلمات قرآنی که به نظر لغت شناسان ریشه فارسی دارد را برشمرد . آقای فدوی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فراگیران ابراز امیدواری نمود که یادگیری زبان فارسی مقدمه ای برای تبادلات فرهنگی بیشتر بین دو ملت دوست و مسلمان ایران و سودان باشد .

در انتها با تشویق حضار گواهینامه های فارغ التحصیلان توسط کارشناس فرهنگی رایزنی اعطا شد و مراسم همانگونه که آغاز شده بود ، با تلاوت آیات نورانی قرآن کریم پایان یافت .

 

منبع: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در خارطوم

 

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم