آفران بلاگ


جشن "نوروز و خانواده" در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سودان


در روز دوم فروردین ماه مراسم با شکوهی و صمیمی در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارطوم با عنوان "نوروز و خانواده" با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سودان و کلیه ایرانیان مقیم خارطوم شامل خانواده های اعضای سفارت ، مدرسه جمهوری اسلامی ایران ، دانشجویان ایرانی و مشاغل آزاد مقیم ، با ارائه برنامه های متنوع شاد فرهنگی برگزار گردید.




 



مراسم که توسط آقای علیرضا فدوی کارشناس فرهنگی رایزنی به عنوان مجری اداره گردید با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و پس از عرض خیر مقدم جناب آقای محمد هادی تسخیری سرپرست رایزنی فرهنگی به حضار و بیان مطالبی کوتاه در خصوص نوروز ، به ترتیب برنامه های ذیل اجرا گردید :

· ارائه قطعه ادبی توسط یکی از معلمان خانم مدرسه جمهوری اسلامی ایران .

· اجرای مسابقه برای کودکان مقطع ابتدایی

· اجرای برنامه توسط سه نفر از دانش آموزان (دکلمه ، شعر و دانستنیها)

· اجرای مسابقه قرآن و شعر خوانی برای کودکان زیر پنج سال

· اجرای برنامه طنز توسط یکی از اعضای سفارت و دونفر از محصلین مدرسه جمهوری اسلامی ایران در سودان

· ارائه شعر توسط یکی از دانشجویان خانم مقیم سودان

· قرعه کشی مسابقه کتبی که پرسش نامه های آن از ابتدای برنامه بین حضار توزیع گردیده بود

· اعلام پاسخ های صحیح مسابقه کتبی توسط مجری و اهدای جوایز برندگان مسابقات مختلف اجرا شده و قدر دانی از مشارکت کنندگانی که در اجرای برنامه های متنوع همکاری نمودند ، با اهدای هدایایی توسط آقای تسخیری و سفیر محترم کشورمان در سودان.

همچنین در اثنای اجرای برنامه های فوق ، قطعه های ادبی و اشعاری مرتبط با ایام توسط مجری برنامه به فراخور زمان ارائه می گردید .





 




درپایان نیز جناب آقای ترکابادی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در سودان با قرار گرفتن در جایگاه ضمن ابراز خرسندی خود از اجرای خوب برنامه و مشارکت خوب ایرانیان ، از اعضای رایزنی به خاطر ترتیب دادن این برنامه مفرح و پربار تشکر و قدردانی نمود و سخنان کوتاهی در خصوص لزوم برگزاری چنین گردهمایی های صمیمی ایرانیان بیان نمود .

 





 


شایان ذکر است که اجرای مسابقات مختلف بین فرزندان ایرانیان مقیم و تهیه جایزه برای همه کودکان و محصلین حاضر در مراسم سهم به سزایی در رضایت خاطر خانواده های شرکت کننده را در پی داشت . همچنین ضمن پذیرایی میوه ، شیرینی و شربت در طول مراسم، در پایان برنامه نیز از حاضران به صرف شام پذیرایی گردید.

 

منبع: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم