آفران بلاگ


سینمای ایران روحیه استکبار ستیزی را تقویت می کند


غانم شیحاوی کارگردان جوان تونسی و عضو انجمن معرفت در شهر سوسه در مورخ 27 دیماه در محل رایزنی فرهنگی ج.ا.ا با صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

شیحاوی با اظهار علاقه مندی جوانان و خانواده های تونسی به فیلم های ایرانی ،سینمای ایران را تقویت کننده روحیه استکبار ستیزی معرفی کرد و گفت:ملت تونس در طول تاریخ خود علیه ظالمان شورش کرده اند و به همین دلیل امروز انقلاب کرامت و عزت از این سرزمین شروع شده است و ما بعنوان کارگردانان جوان در نظر داریم با بهره گیری از تجربه ایران روحیه ظلم ستیزی را در جامعه خود نهادینه کرده و در قالب سناریوهای متنوع، فرهنگ استقلال و پایداری در برابر مستکبران را به نسل های آینده منتقل کنیم.

کارگردان تونسی، برگزاری کارگاه های سینمائی و حضور سینما گران ایرانی در تونس را فرصتی برای تبادل اندیشه دانست و گفت: در نظر داریم با هماهنگی وزارت فرهنگ تونس از تاریخ اول لغایت پنجم می روزهای سینمای ایران را در شهر سوسه با حضور کارگردانان ایرانی و فیلم های ساخته شده از سال 2009 تا 2012م برگزار کنیم.

 



وی تشکیل انجمن معرفت و تنوع رویکردهای فرهنگی آن را فرصتی برای شناخت طرفین ایرانی و تونسی از یکدیگر دانست و اظهار امیدواری کرد در پرتر انقلاب بیداری اسلامی، مؤسسات خصوصی و فرهنگی و سینمائی دو جامعه با یکدیگر ارتباطات بیشتری داشته باشند.

صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای ارائه شده برهمکاری با بخشهای مختلف دولتی و خصوصی تونسی ذر چارچوب موافقت نامه های فرهنگی امضاء شده تأکید کرد و برگزاری هفته فرهنگی تونس در ایران را فرصتی مناسب برای شناخت جامعه ایران از توانمندیهای فکری و فرهنگی تونس دانست و اظهار امیدواری نمود برگزاری روزهای سینمای ایران در سوسه و دیگر شهرهای تونس، زمینه ساز تعاون و تعامل در تولیدات مشترک سینمائی گردد.

قابل ذکر است انجمن معرفت با عضویت شخصیتهای برجسته علمی تونسی همچون دکتر صالح نویر و دکتر معز المهدی و دکتر اسماء الجموسی و دکتر عمر الابیض تلاش میکند فرصت های جدیدی را برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در تونس ایجاد نماید.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در تونس

 

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم