آفران بلاگ


کارگردان و تهیه کننده تونسی: در عصر بیداری اسلامی ساختن فیلمهای غیر ارزشی خدمت به غرب است


خالد معیز کارگردان و تهیه کننده جوان تونسی در مورخ 16/9/91 با صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

خالد معیز کارگردان و تهیه کننده جوان تونسی در مورخ 16/9/91 با صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، کارگردان تونسی ضمن تبریک سالروز 16 آذر و روز دانشجو به نماینده ج.ا.ایران، انقلاب اسلامی ایران و انقلاب بیداری اسلامی و عزت و کرامت در تونس را فرصتی برای احیای ارزشهای دینی و انسانی دانست و اظهار داشت: در عصر بیداری اسلامی ساختن فیلمهای غیر ارزشی خدمت به غرب و رژیم صهیونیستی است و وظیفه کارگردانان متعهد، روشن ساختن ابعاد پنهان سیاستهای این قدرتهای استکباری برای جوامع بشری است و کوتاهی کردن در این زمینه، گناهی نابخشودنی است.



 

وی که تهیه کننده فیلم داستانی [سری للغایة = بسیار محرمانه] است و کارگردانی آن را خانم ایمان بن حسین از کارگردانان جوان تونسی برعهده دارد هدف از ساختن این فیلم را که در چند کشور از جمله لبنان اکران شده است افشای نقش رژیم صهیونیستی و هماهنگی آن با اروپا و آمریکا در سیطره بر کشورهای اسلامی عربی دانسته و می گوید: متأسفانه غفلت حاکمان این کشورها و علاقه مندی آنان به قدرت و ادامه حکومت موجب زمینه هائی برای نفوذ و سوء استفاده غرب از آنان است.

در این دیدار کارگردان تونسی خواهان استفاده از تجارب سینمای ایران و متخصصان رسانه ای برای تعمیق بخشیدن به مفاهیم سناریوهای فیلمهای سینمائی در تونس شد و آمادگی جامعه کارگردان جوان تونسی را برای بهره گیری از ظرفیت های بالای فنی و فکری و مؤسسات سینمائی ایران اعلام کرد.

صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز با تبیین اندیشه های شیطانی غرب و رژیم صهیونیستی، سینما را وسیله و ابزاری مهم برای تبیین حقایق پشت پرده و افشاگری اسرار و برنامه های خبیثانه این جرثومه های فساد دانست و گفت: مؤسسات سینمائی جمهوری اسلامی ایران و نویسندگان و نخبگان و کارگردانان ایرانی با رویکرد ظلم ستیزی و مظلوم یاوری اقلام و دوربین های خود را بسوی ظالمان نشانه گرفته اند و این رمز جاودانگی سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی است.

نماینده فرهنگی ج.ا.ایران ضمن اعلام آمادگی این افراد و مؤسسات برای هر گونه همکاری در تعالی سینمای تونس، برگزاری اولین هفته فرهنگی تونس در ایران را با حضور وزرای فرهنگ دو کشور و ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز امضای تفاهم نامه فرهنگی و سینمائی، فرصتی مهم برای تقویت همکاریهای رسانه ای بویژه در حوزه سینما دانست.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در تونس

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم