آفران بلاگ


بنفشه آفریقایی


بنفشه آفریقایی سرده‌ای شامل شش گونه از گیاهان گل‌دار چندساله در راستهٔ لب‌گلی‌ها (Lamiales) و تیرهٔ ژسنریاسه (Gesneriaceae) است که بومی تانزانیا و مناطق هم‌جواز جنوب شرقی کنیا، با تمرکز در کوهستان‌های انگورور می‌باشد. این گیاه در تیرهٔ بنفشگان قرار ندارد و فقط به دلیل شباهت ظاهری به بنفشه معروف است.

این گیاه در تمام طول سال گل می‌دهد و رنگ گلبرگ‌های آن آبی، قرمز، صورتی، سفید و بنفش است و از گیاهانی است که قابل نگهداری در گلدان به عنوان گیاه زینتی است.

نحوه قلمه زدن: ابتدا ما باید برگهایی را برای قلمه زدن استفاده کنیم که 1- زیاد جوان نباشند. 2-برگهای پیری نباشند. 3-سالم و بدون آفت باشند. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز و تمیز از پایین ترین قسمت ساقه بصورت اوریب قلمه می زنیم و بعد به دو طریق میتوان آنها را ریشه دار کرد: 1-میتوان تمام قلمه ها را داخل لیوان آب گذاشت و ریشه دار کرد. 2-میتوان قلمه را تا انتهای دمبرگ بصورت 45 درجه داخل گلدان کاشت و با آبیاری منظم هر 3 روز یکبار از زیر گلدانی آنها ریشه دار کرد. اگر در لیوان ریشه دار شوند بعد از 20 الی 30 روز ریشه دار شده و انها را بصورت 45 درجه در خاک مخصوص بنفشه می کاریم. اگر در گلدان ریشه دار شوند بعد از 6 الی 8 هفته برگهای ریز سبز رنگی از زیر خاک بیرون می زند. هر 3 دوره آبیاری از زیر گلدانی یکبار گیاه را از بالا ابیاری کنید تا خاک سطح گیاه شوره نزند و این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام آبیاری اب به برگ گیاه نریزد چون باعث پوسیدگی برگ می شود و در این مواقع گیاه را اصلا در معرض نور خورشید قرارا ندهید.

بهترین روش برای رشد گیاه: 1-گیاه بنفشه را با آب زیاد خفه نکنید. 2-نور نور نور کافی بهترین راه برای داشتن گیاهی سالم و خوب می باشد لامپهای مهتابی برای رشد بنفشه بسیار مناسب می باشد. 3-استفاده از کود های مایع هر یک ماه یکبار

API: RSS | RDF | ATOM
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم