الجزاير کشته شدن هواداران تيم ملي فوتبال خود را در قاهره تکذيب کرد

تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵ | عنوان: شمال آفريقا


الجزاير اعلام کرد هيچيک از اتباع اين کشور در خشونتهايي که پس از مسابقه تيم ملي فوتبال اين کشور با مصر در قاهره روي داد، کشته نشده است.
وزارت امور خارجه الجزاير با انتشار بيانيه اي اعلام کرد اخبار و گزارشهاي منتشر شده درباره کشته شدن برخي از هواداران تيم ملي فوتبال الجزاير در جريان خشونتهايي که پس از مسابقه با تيم ملي فوتبال مصر روي داد، شايعاتي بي اساس است و هيچ يک از اتباع اين کشور در خشونتهاي قاهره کشته نشده است.
در بيانيه وزارت امور خارجه الجزاير امده است نتايج تحقيقات و بررسيهايي که مسئولان سفارت الجزاير در قاهره انجام دادند نشان مي دهد که اخبار منتشر شده درباره کشته شدن هواداران تيم ملي فوتبال الجزاير پس از بازي با مصر بي اساس بوده است. طبق اين بيانيه، مسئولان محلي و مسئولان بهداشت قاهره کشته شدن اتباع الجزاير را در خشونتهاي پس از بازي ميان تيمهاي ملي فوتبال الجزاير و مصر تکذيب کرده اند.
با اين وجود وزارت امور خارجه الجزاير در بيانيه خود تاکيد کرد هواداران تيم ملي فوتبال اين کشور پس از شکست دو بر صفر تيمشان در برابر مصر، مورد ضرب و شتم هواداران تيم رقيب قرار گرفته اند. طبق اين بيانيه در خشونتهاي پس از اين مسابقه، حدود بيست هوادار تيم ملي فوتبال الجزاير زخمي شدند اما جراحات هيچيک از انها وخيم نبوده است.
وزارت امور خارجه مصر افزود فهرست اسامي زخميهاي اين خشونتها در اختيار مسئولان اين وزارت خانه قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري شينهوا از الجزيره، تيمهاي ملي فوتبال مصر و الجزاير در دو بازي رفت و برگشت خود در مقدماتي جام جهاني به امتيازهاي برابر و حتي تفاضل گل مساوي دست يافتند. قرار است دو تيم چهارشنبه اينده بار ديگر در خرطوم، پايتخت سودان، در برابر هم قرار گيرند تا اخرين مسافر جام جهاني افريقاي جنوبي از قاره افريقا مشخص شود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=9999