سيل در نيجر 4 قرباني گرفت

تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ | عنوان: نيجر


سازمان ملل جمعه اعلام کرد سیل در نیجر دست کم چهار کشته بر جا گذاشته و زندگی بیش از 20 هزار نفر را مختل کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد چهار هفته بارندگی شدید موجب تخریب دو هزار و 170 واحد مسکونی و زیر آب رفتن حدود 545 هکتار زمین کشاورزی شده است. این نهاد به نقل از نهادهای دفاع شهری نیجر اعلام کرد حدود سه هزار و صد تن که بر اثر سیل بی خانمان شده اند، هم اکنون در مدارس اسکان یافته اند یا در منازل بستگان خود به سر می برند.

هیچ نشانه ای از بهبود اوضاع نامساعد آب و هوا در نیجر در این فصل از سال با بارندگی شدید رو به رو همراه است، مشاهده نمی شود. رسانه های نیجر از اواخر ماه ژوئیه بارها از وقوع سیل، به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی این کشور خبر داده اند.

مقامات نیامی، پایتخت نیجر از ساکنان خانه های واقع در حاشیه رودخانه خواسته اند به علت احتمال سیل خانه هایشان را ترک کنند.

بنا بر اعلام کارشناسان هواشناسی، سطح آب رودخانه به 580سانتی متر رسیده است که بیشتر از سطح هشدار یعنی 530 سانتی متر است.

از هشت منطقه نیجر، تنها منطقه دیفا واقع در شرق این کشور تحت تاثیر سیل قرار نگرفته است. -بیش از صد هزار نفر که از خشونت های نیجریه فرار کرده اند، در این منطقه زندگی می کنند.-

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیامی، سیل در نیجر در سال 2014 دهها کشته برجا گذاشت و زندگی صدها هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99978