نشست مشترک جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز و غرب آفريقا در گينه استوايي

تاریخ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ | عنوان: گينه استوائي


نشست مشترک جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز و غرب آفريقا در پايتخت گينه استوايي با موضوع مبارزه عليه تروريسم برگزار مي شود .

به گزارش خبرگزاري آريا، ايسوز انگونده (Issoze-Ngondet) وزير امور خارجه گابن اعلام کرد اجلاس مشترک جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز آفريقا (CEEAC) و جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا (CEDEAO) در مورد مبارزه عليه تروريسم روز 3 اوت در مالابو ( پايتخت گينه استوايي ) آغاز مي شود .

وزير امورخارجه گابن طي گفت و گو با سفراي جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز آفريقا در ليبروويل ( پايتخت گابن ) تاکيد کرد اين نشست با هدف ايجاد يک راهبرد مشترک براي مبارزه عليه گروه بوکوحرام در نيجريه که به کشورهاي ازجمله کامرون و چاد آسيب رسانده است ، برگزار مي شود . طبق گفته وزير امورخارجه گابن ، طرح مبارزه عليه تروريسم يکي از اولويت هاي اصلي رياست جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز آفريقا است . گابن رياست اين نهاد را بر عهده دارد .

آخرين نشست سران جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز آفريقا در انجامنا ( پايتخت چاد ) با شکست مواجه شد . وزير امور خارجه گابن افزود مسائل مربوط به صلح و امنيت در منطقه اي که قرباني حملات گروه بوکو حرام است ، تسريع در روند اصلاحات جامعه اقتصادي کشورهاي مرکز آفريقا و مسائل زيست محيطي در چشم انداز با بحث در مورد صندوق سبز و آماده سازي برگزاري بيست و يکمين کنفرانس کشورهاي عضو در مورد تغييرات اقليمي (COP 21) در ماه دسامبر در پاريس از اولويت هاي اصلي گابن در اين نشست است .



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99564