هلاکت 84 تروریست الشباب در کنیا

تاریخ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ | عنوان: شرق آفريقا


ارتش کنیا اعلام کرد که طی عملیاتی یک هفته ای 84 تروریست الشباب را به هلاکت رسانده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، دیوید اوبونیو سخنگوی نیروهای دفاعی کنیا اعلام کرد که در فاصله چند کیلومتری شهر برادهیر در سومالی 24 نفر از اعضای الشباب را به هلاکت رسانده اند.

وی اضافه کرد که در این عملیات تنها دو سرباز کنیایی زخمی شدند. بر اساس اظهارات سخنگوی ارتش کنیا هشت سرباز سومالیایی نیز زخمی و دو نفر دیگر کشته شدند.

پیش از این نیز در هفته گذشته نیروهای کنیا مواضع الشباب در شهر بارادرا واقع در جنوب سومالی را بمباران کردند که طی آن 60 تروریست به هلاکت رسیدند.

اوبونیو اضافه کرد که ارتش در نبرد اخیر علیه این گروه ترویستی وابسته به القاعده به دستاوردهای چشمگیر رسیده است.

این عملیات یک هفته پیش از سفر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به کنیا صورت گرفت. اوباما روز جمعه به منظور سفری دو روزه و شرکت در نشستی اقتصادی وارد نایروبی پایتخت کنیا شد.

گروه تروریستی الشباب که خاستگاهش سومالی است، اخیرا حملات متعددی را در منطقه گردشگری لامو اجرا کرده که از جمله آن ها می توان به حمله به اتوبوس و حمله ناموفق به یک پایگاه نظامی در ماه میلادی گذشته اشاره کرد.

گفته می شود که مهاجمان عضو این گروه تروریستی در منطقه جنگلی بونی مستقر هستند.

در اوایل ژانویه 2014 الشباب در حمله به شهر مپکتونی و روستاهای اطراف لامو، در حدود یکصد نفر را کشت.

حملات تروریستی به لامو که پیش از این کانون گردشگری کنیا بود، باعث خسارت فراوان به این صنعت شده است، چرا که دولت ها به اتباع خود درباره سفر به کنیا هشدار داده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99529