شورشيان اوگاندايي 5 نفر را در شرق کنگو کشتند

تاریخ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ | عنوان: شرق آفريقا


در تازه ترین حملات شورشیان اوگاندا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو پنج نفر کشته شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، منابع نظامی در کینشازا اعلام کردند در حملات پنجشنبه شب شورشیان اوگاندایی موسوم به نیروهای دموکراتیک متحد در منطقه مایی مویا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، دست کم پنج نفر جان خود را از دست دادند.

مک هازوکای مونگبا، سخنگوی ارتش کنگو، اعلام کرد شورشیان اوگاندایی پنجشنبه شب به یک اردوگاه نظامی متعلق به نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو در چهل و پنج کیلومتری شهر بنی Beni در شرق کشور حمله کردند و سه غیرنظامی و دو نظامی کنگویی را کشتند. وی افزود نیروهای ارتش کنگو در نهایت شورشیان را از منطقه فراری دادند. سخنگوی ارتش کنگو مشخص نکرد که آیا در این درگیریها نیروهای شورشی اوگاندا نیز تلفاتی داده اند یا خیر.

سخنگوی ارتش کنگو خاطر نشان کرد عملیات پاکسازی بخشهایی از شرق کنگو که نیروهای ارتش از دوشنبه پیش آغاز کرده اند با موفقیت های خوبی همراه شده و نیروهای نظامی موفق شده اند چند تن از شورشیان اوگاندایی را بازداشت و چندین موضع آنها را تصرف کنند. وی تاکید کرد این عملیات تا تصرف آخرین پایگاههای شورشیان ادامه خواهد یافت.

حمله جدید شورشیان اوگاندا در شرق کنگو چند روز پس از آن صورت گرفته است که مقر عملیات پاکسازی مناطق شرق کنگو از نیروهای شورشی، به شهر واتالینگا در شصت کیلومتری شهر بنی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای ارتش کنگو ژانویه گذشته با حمایت نیروهای مداخله سازمان ملل متحد مستقر در این کشور آفریقایی موفق شدند تمام روستاهای شرق کنگو را که پیش از این تحت اشغال شورشیان اوگاندایی بود، آزاد کنند.

شورشیان اوگاندایی که با یووری موسوینی رئیس جمهور اوگاندا مخالف هستند، از سال هزار و نهصد و نود و پنج در مناطق شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر شدند. بنا به اعلام منابع محلی و سازمانهای غیردولتی بین المللی، شورشیان اوگاندایی تا کنون صدها غیرنظامی را در شرق کنگو کشته اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99507