فرانس24: بحران سياسي بوروندي پيچيده‌تر شد

تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ | عنوان: بوروندي


با امتناع دولت از مذاکره با مخالفان، بحران سیاسی بوروندی پیچیده تر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از شبکه فرانس24، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری جنجال برانگیز بوروندی، تلاش برای میانجیگری میان حاکمیت و مخالفان به حالت تعلیق درآمد. علت این تصمیم غیبت نمایندگان رئیس جمهور بر سر میز مذاکره عنوان شده است. این تعویق باردیگر برون رفت احتمالی از بحران سیاسی بوروندی را که از اواخر آوریل آغاز شده است، در سایه ای از ابهام قرار داد.

نیکلا ژرمن، خبرنگار فرانس بیست و چهار در این باره گزارش داد مذاکرات تا زمانی نامشخص به تعویق افتاده است زیرا روزگذشته هیچکس به نمایندگی از دولت بر سر میز مذاکرات حاضر نشد. وزیر دفاع اوگاندا به عنوان میانجیگر همه روز را بدون آنکه نتیجه ای بگیرد، منتظر ماند. ما با سخنگویان ریاست جمهوری بوروندی و رئیس حزب حاکم تماس گرفتیم اما آنان مایل به اظهار نظر نبودند. وزیر کشور نیز کمی قبل‌تر گفته بود فعلاً وظایف دیگری دارد. به هرحال این مذاکرات بسیار پیچیده است زیرا اپوزیسیون حاضر نیست روز سه شنبه آینده را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بپذیرد.

مخالفان همچنین شرکت انکورونزیزا را برای بار سوم در انتخابات رد می کنند. از سوی دیگر، دولت از این خشمگین است که عده ای از مخالفان از قصد خود برای تشکیل شورای ملی انتقالی خبر داده و -به گفته دولت- اظهاراتی تهدیدآمیز بیان کرده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99429