دهها تن از اعضاي الشباب در حملات هوايي کشته شدند

تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ | عنوان: شرق آفريقا


در حمله هوایی و توپخانه ای به مواضع الشباب سومالی، دهها تن از نیروهای این گروه افراطی کشته شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه از نایروبی، وزارت خانه های کشور و دفاع کنیا، کشوری که در قالب نیروهای پاسدار صلح اتحادیه افریقا، نیرو به سومالی اعزام کرده است، بیانیه های جداگانه ای منتشر و در آن روایت و آمار متفاوتی از شمار تلفات الشباب ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور کنیا در بیانیه خود تاکید کرد بیش از 30 ستیزه جوی سومالیایی در حمله پهپادهای امریکایی کشته شدند.

این در حالی است که بر اساس بیانیه وزارت دفاع کنیا، این توپخانه نیروهای صلح بان اتحادیه افریقا بود که با هدف قرار دادن مواضع الشباب، 51 تن از اعضای آن را از پا در آورد.

نقطه مشترکی که میان دو بیانیه دیده می شود، مورد هدف قرار گرفتن اعضای الشباب در منطقه باردیراست که در جنوب سومالی واقع بوده و هنوز تحت کنترل الشباب قرار دارد.

پیشتر نیز، سخنگوی وزارت کشور کنیا از مرگ محمد محمود، از مسئولان ارشد الشباب خبر داده بود؛ فردی که به زعم کنیا، اصلی ترین عامل کشتار ماه آوریل در دانشگاه گاریسای کنیا است. در این حادثه، 148 نفر در شمال شرقی کنیا جان خود را از دست دادند.

این سخنگو کمی بعد اظهارات خود را تصحیح و تاکید کرد بر اثر حمله ای هوایی، چند تن از عاملان حملات تروریستی اخیر در کنیا کشته شدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع کنیا، که 3000 نظامی به سومالی اعزام کرده تا در کنار نظامیان اوگاندا و بروندی، با ستیزه جویان الشباب مبارزه کند، اعلام کرد شماری از فرماندهان رده های میانی الشباب کشته شده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99387