ارتش بوروندی در شمال این کشور با مخالفین دولت درگیر شد

تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ | عنوان: بوروندي


ارتش بوروندی در جریان دو روز درگیری با مخالفان، تعدادی فرد مسلح را بازداشت کرده و شماری را نیز به ضرب گلوله از پای درآورد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز از بوجومبورا، ژنرال لئونارد انگنداکومانا فردی که به تازگی در یک کودتای نافرجام علیه دولت بوروندی دست داشت، گفت که به همراه هم قطارانش برای سرنگونی دولت پییر انکورونزیزا رییس جمهوری این کشور، نیرو بسیج کرده است.

این ژنرال بروندیایی اعلام کرد که نیروهای وفادار به وی در نخستین درگیری های گزارش شده در شمال بوروندی شرکت داشته اند.

در همین حال، آنسلمه انسابیمانا فرماندار استان سیبیتوک گفت که حدود یکصد فرد مسلح در اسارت نیروهای ارتش بوروندی هستند. این استان با دو کشور رواندا و جمهوری دمکراتیک کنگو مرز مشترک دارد.

وی افزود: افراد مسلح از همه گروه های قومی و از استان های مختلف بوروندی تشکیل شده اند.

از سویی گفته شده است که افراد مسلح از رواندا وارد بوروندی شده اند، ادعایی که کیگالی پایتخت روندا آن را رد کرده است.

بوروندی از چندی پیش و در پی اعلام تصمیم رییس جمهوری این کشور مبنی بر شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری دستخوش ناآرامی شده است. مخالفان این تصمیم را مغایر با قانون اساسی کشور می دانند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری بروندی 21 ژوئیه (30 تیر ماه) برگزار شود.

منتقدان رییس جمهوری بوروندی می گویند که وی با این تصمیم توافق صلح آروشا را تضعیف می کند. این توافق به چندین سال جنگ داخلی در بروندی پایان داده است.

بحران بوروندی تاکنون در قالب نزاع قدرت بوده و اختلافات قومیتی را در بر نگرفته است، اما دیپلمات ها می گویند شدت گرفتن موج خشونت ممکن است زخم های قومیتی را باز کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99299