استقرار بزرگترین تلسکوپ جهان در آفریقا

تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ | عنوان: آفريقاي جنوبي


بزرگترین تلکسوپ جهان با همکاری کشورهای مختلف در منطقه ای در آفریقای جنوبی مستقر می شود که تا سال 2017 میلادی قابل بهره برداری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، به نقل از رسانه های فرانسه ، 'برنی فاناروف' مدیر این پروژه تحقیقاتی گفت ، این تلسکوپ که بزرگترین تلسکوپ جهان در نوع خود محسوب می شود، در منطقه بیابانی موسوم به 'کارو' در آفریقایی جنوبی مستقر خواهد شد.

کشورهای کانادا، چین، انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئد، استرالیا ، نیوزلند و آفریقای جنوبی تامین کنندگان مالی این پروژه هستند.

'فاناروف' افزود : براساس برآوردهای شورای اجرایی این پروژه ، مرحله اول ساخت این تلکسوپ 650 میلیون دلار هزینه خواهد داشت ولی مرحله بعدی این پروژه به مراتب پرهزینه تر خواهد بود.

وی گفت: انجام کامل این پروژه تحقیقاتی حدود هشت تا نه سال زمان لازم دارد.

مدیر اجرایی این پروژه گفت: در مرحله اول تلکسوپ عظیمی در منطقه کارو ، ساخت و راه اندازی می شود که تا سال 2017 قابل بهره برداری خواهد بود. این تلسکوپب متشکل از 64 آنتن 12 تا 18 متری است.

'فاناروف' افزود: در مرحله بعدی که احتمالا تا سال 2021 به طول خواهد انجامید ، این تلکسوپ به شبکه ای متشکل از 133 آنتن و پس از آن به شبکه ای از 197 آنتن متصل می شود.

وی گفت در نهایت این تلکسوپ غول آسا در سال 2024 به بهره برداری کامل خواهد رسید.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99116