کميته اي براي نظارت بر بيماري آنفلوانزاي خوکي در الجزاير تشکيل شد

تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۰ | عنوان: الجزاير


الجزيره- وزارت بهداشت الجزاير روز چهارشنبه با صدور بيانيه اي اعلام کرد که کميته اي براي نظارت بر بيماري آنفلوانزاي مرغي تشکيل داده است.

در اين بيانيه آمده است: اين کميته پيشنهادهايي در زمينه اتخاذ تدابير لازم براي مبارزه با بيماري آنفلوانزاي خوکي ارائه خواهد داد.
اين کميته همچنين مامور اتخاذ تدابير لازم در سطح ملي در زمينه کنترل و پيشگيري از بيماري و مبارزه با آن خواهد بود. وزارت بهداشت الجزاير با اشاره به اينکه تحولات مربوط به اين بيماري را از طريق سازمان بهداشت جهاني پيگيري مي کند، افزود: تمام تدابير لازم براي مبارزه با اين بيماري در زمان مناسب اتخاذ خواهد شد و جاي نگراني نيست.
اين کميته ابتدا اقدامات فوري در زمينه نظارت بر اين بيماري و برنامه ريزي براي مقابله با بيماريهاي حاد تنفسي در کشور اتخاذ کرده است.
از سوي ديگر پروفسور ژرار کک پژوهشگر در زمينه دانش دامپزشکي در ليون فرانسه در يک نشست بين المللي در شهر قسنطينه الجزاير گفت: خوکها منبع اصلي انتشار ويروس آنفلوانزاي خوکي هستند.
وي افزود: رسانه هاي خبري در زمينه بيماري آنفلوانزاي خوکي بيش از از حد خبر منتشر کرده اند و اين ممکن است باعث ترس گسترده مردم شود. چنين شيوه اي بر تلاشهاي پژوهشگران براي کنترل بيماري و پيشگيري و مقابله با آن تاثير خواهد گذاشت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=991