مخالفان کنگو لايحه انتخابات محلي را رد کردند

تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


احزاب جناح مخالف جمهوری دموکراتیک کنگو با لایحه برگزاری انتخابات محلی در اکتبر آینده مخالفت کردند.

به گزارش واد مرکزی خبر، ژان ماری بامپوریکی، رئیس گروه پارلمانی وحدت ملت کنگو که سومین حزب بزرگ حاضر در پارلمان کنگو محسوب می شود، تاکید کرد نمایندگان احزاب مخالف کنگو روز شنبه خواستار آن شدند که این لایحه از دستور کار نشست فوق العاده مجمع ملی کنگو که در حال حاضر جریان دارد، کنار گذاشته شود.

اوبن میناکو، رئیس اکثریت پارلمانی کنگو وابسته به ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرد برگزاری نشست فوق العاده برای بررسی و تصویب لایحه ای که اکنون با مخالفت احزاب مخالف روبرو شده است، به درخواست ژوزف کابیلا رئیس جمهور کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کینشازا، فضای سیاسی حاکم در جمهوری دموکراتیک کنگو در آستانه برگزاری چند انتخابات که آخرین آنها انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال دو هزار و شانزده خواهد بود، به طرز ملموسی متشنج شده است. طبق قانون اساسی جمهوری دموکراتیک کنگو، ژوزف کابیلا که از سال دو هزار و یک رئیس جمهور کنگو است، اجازه ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد شود.

مسئولان جناح مخالف کنگو بر این عقیده هستند که سماجت و پافشاری حزب حاکم برای برگزاری انتخابات محلی که از زمان استقلال کنگو در سال هزار و نهصد و شصت تا کنون هیچگاه برگزار نشده است، در واقع ترفندی است که هدف آن به تعویق انداختن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده است. شاید تعویق برگزاری انتخابات به ژوزف کابیلا رئیس جمهور کنگو این امکان را بدهد در پایان دوره ریاست جمهوری اش همچنان در قدرت باقی بماند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=99060