رئيس جمهور کنگو برازاويل از 11 تا 15 ژوئيه گفتگوي ملي برگزار مي کند

تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


دنیس ساسو انگوسو، رئیس جمهور کنگو برازاویل روز سه شنبه اعلام کرد از 11 تا 15 ژوئیه برای بحث و گفتگو درباره سازماندهی انتخابات و نهادهای آینده جمهوری، فراخوان «گفتگوی ملی» داده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور کنگو برازاویل در پیام تلویزیونی کوتاهی اعلام کرد «من تصمیم گرفته ام گفتگوی ملی 11 تا 15 ژوئیه برگزار شود ». این در حالی است که مخالفان به وی سوءظن دارند که می خواهد قانون اساسی کنگو برازاویل را تغییر دهد تا در سال 2016 بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شود.

ساسو تصریح نکرد چه احزاب و شخصیت هایی به این بحث و مذاکره دعوت خواهند شد.

رئیس جمهور کنگو برازاویل فقط اعلام کرد این گفتگوها به دو نکته اختصاص خواهد داشت که عبارتند از: «اینکه چگونه باید انتخابات آینده کشورمان را بهتر برگزار کنیم و دیگر اینکه آیا لازم است نهادهای جمهوری را متحول کنیم یا خیر».

مخالفان، رایزنی های ریاست جمهوری را که در ماه ژوئن برای مقدمه چینی این گفتگوها برگزار شد تحریم کرده بودند، و به این گفتگوها علاقه ای نشان نمی دهند.
پاسکال تساتی، دبیر اول اتحادیه پان آفریقایی برای دموکراسی اجتماعی، نخستین حزب مخالف در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد « ما مسئولیت نتایجی را که از این گفتگو به دست می آید، به عهده نمی گیریم ».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازاویل، وی گفت « ما خیلی ساده از رئیس جمهور می خواهیم دست از طرح خود برای تغییر قانون اساسی بردارد. وی با این کار مردم کنگو را دچار اختلاف می کند و هیچ اتقاق نظری در این باره وجود ندارد ».



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98916