فرانس24:افريقا هنگام ديدار مصر و الجزاير تحت تدابير بسيار شديد امنيتي بود

تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۶ | عنوان: شمال آفريقا


خبرنگار اعزامي شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار به قاهره از اتخاذ تدابير فوق العاده شديد امنيتي در قاهره ، قبل و بعد از بازي تيم هاي ملي فوتبال مصر و الجزاير خبر داد.
شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار گزارش داد: ديدار بين تيم هاي ملي فوتبال مصر و الجزاير در مرحله انتخابي رقابتهاي جام جهاني دو هزار و ده افريقاي جنوبي ، قاهره پايتخت مصر را با تنش هاي شديدي رو به رو کرد.
ايگال سعدون خبرنگار اعزامي فرانس بيست و چهار به قاهره در اين باره گفت: براي بازي مصر در مقابل الجزاير همه مردم مصر بسيج شده بودند . از چند هفته پيش ، اين بازي فضاي گسترده غير عادي براي خود در رسانه ها ايجاد کرده بود به طوري که رسانه هاي مصر اين بازي را با جنگ هزار و نهصد و هفتاد و سه مصر با اسرائيل مقايسه مي کردند و اين امر باعث ايجاد فضايي بسيار پرتنش شده بود که در نهايت روز پنج شنبه به همين علت شاهد حمله هواداران تيم ملي مصر به اتوبوس حامل بازيکنان الجزاير بوديم . اما آنچه از آن در هنگام بازي بين مصر و الجزاير ابراز نگراني مي شد احتمال بروز درگيري بين هواداران دو تيم بود و براي جلوگيري از اين درگيري ها تدابير امنيتي فوق العاده شديدي در اطراف ورزشگاه محل بازي اتخاذ شده بود و پليس ضد شورش درشهر قاهره و درون ورزشگاه مستقر شده بودند.
وي درباره سختي اين بازي براي تيم ملي مصر و صعود مستقيم اين تيم به جام جهاني گفت: اين يک بازي بسيار سخت براي تيم ملي مصر بود زيرا همه مردم مصر در آرزوي اين هستند که شاهد حضور تيم ملي کشورشان در جام جهاني دو هزار و ده باشند اما همه مي دانستند که صعود مستقيم بسيار سخت و تقريبا غير ممکن است زيرا مصر بايد حداقل با دو گل الجزاير را شکست مي داد تا به بازي پلي آف با همين تيم الجزاير در سودان راه پيدا مي کرد. از سوي ديگر اگر مصر مي خواست به طور مستقيم به جام جهاني راه يابد بايد حداقل با نتيجه سه بر صفر ، الجزاير را شکست مي داد اما با همه اين اوصاف مصري ها اميدوار بودند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=9886