حزب حاکم آفريقاي جنوبي، ديوان کيفري بين المللي را خطرناک خواند

تاریخ ۰۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ | عنوان: آفريقاي جنوبي


یک مقام ارشد «کنگره ملی آفریقا» که حزب حاکم آفریقای جنوبی شمرده می شود روز دوشنبه، دیوان کیفری بین المللی را «خطرناک» خواند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، «گوئده مانتاشه Gwede Mantashe » دبیر کل «کنگره ملی آفریقا» با اعلام این موضوع افزود آفریقای جنوبی باید عضویت خود را در دیوان کیفری بین المللی لغو کند. وی همچنین از تصمیم دولت این کشور در خصوص بازداشت نکردن عمر البشیر رئیس جمهور سودان حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژوهانسبورگ، مانتاشه در این باره گفت: «اگر من به جای دولت می توانستم تصمیم بگیرم، از دیوان کیفری بین المللی خارج می شدم، زیرا این دیوان اکنون دیگر آن چیزی نیست که قرار بود. این دیوان اکنون به ابزاری در دست قدرتمندان تبدیل شده است که با استفاده از آن، ضعیفان را نابود می کنند. این دیوان، دادگاهی است که تنها بر مسائل آفریقا، شرق اروپا و خاورمیانه تمرکز کرده است.»

دولت جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی و حزب «کنگره ملی آفریقا» بابت اجازه دادن به بشیر برای خروج از این کشور از طریق یک فرودگاه نظامی پس از شرکت در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اند. بشیر در دیوان کیفری بین المللی به نسل کشی متهم شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98643