آفريقاي جنوبي طراحي نقشه براي فراري دادن بشير را تکذيب کرد

تاریخ ۰۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ | عنوان: آفريقاي جنوبي


دولت آفریقای جنوبی روز دوشنبه اخبار مطبوعات را درباره اینکه نقشه ای طراحی شده بوده است تا عمر البشیر رئیس جمهور سودان پس از نشست اتحادیه آفریقا بی دغدغه کشور را ترک کند، تکذیب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عمر البشیر به جرم نسل کشی تحت پیگرد دیوان کیفری بین المللی ( لاهه )‌ قرار دارد. وی 15 ژوئن موفق شد بدون نگرانی آفریقای جنوبی را ترک کند. این در حالی است که دادگاه آفریقای جنوبی ممنوع کرده بود وی تا حکم قطعی دستگاه قضایی کشور را ترک کند.

ساندی تایمز به نقل از چندین منبع بلندپایه که خواست نامشان فاش نشود اعلام کرد پنج وزیر ( دفاع، پلیس، امنیت کشور،‌ ریاست جمهوری و امور خارجه ) از پیش نقشه ای را طراحی کرده بودند تا بشیر نگران نباشد.

این روزنامه اعلام کرد محافظان جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی هنگام نشست اتحادیه آفریقا این مهمان دردسر ساز را فراری دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، پرتوریا روز دوشنبه در واکنش به مطبوعات اعلام کرد « دولت نشست مخفیانه وزرای امنیتی را به شدت تکذیب می کند. »

دولت در بیانیه ای اعلام کرد « دولت می خواهد این موضوع را در برابر دستگاه قضایی حل وفصل کند. دولت قرار است گزارشی را درباره اینکه چگونه بشیر آفریقای جنوبی را ترک کرده است در اختیار دادگاه قرار دهد. »



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98635