سازمان ملل بازگرداندن آوارگان سوماليايي را از کنيا از سر گرفت

تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ | عنوان: شرق آفريقا


آژانس آوارگان سازمان ملل متحد بازگرداندن داوطلبانه پناهجویان سومالیایی را از کنیا پس از وقفه ای یک ماهه به علت شرایط بد آب و هوایی در این کشور منطقه شاخ آفریقا، از سرگرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از نایروبی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان روز شنبه اعلام کرد اقدامات برای بازگشت داوطلبانه آوارگان، نهم ژوئن پس از وقفه ای موقت در بازگشت کاروان ها به علت بارندگی های شدید از سر گرفته شد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان همچنین اعلام کرد :« طی نیمه نخست ژوئن، سه کاروان حامل 265 نفر از اردوگاه داداب در کنیا به طور سالم وارد سومالی شد. تعداد کل افرادی که بازگشتند، از دسامبر 2014 میلادی، بالغ بر 2313 نفر است ».

شمار تخمین زده شده پناهجویان سومالیایی در کنیا بالغ بر 423 هزار و 244 نفر است. دولت کنیا برنامه هایی را برای بازگرداندن یکصد هزار آواره تا پایان امسال اعلام کرده است.

آژانس آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد کنیا همچنان کشوری مهم برای کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان است زیرا به مدت بیش از 20 سال میزبان آوارگان و پناهجویان بوده است.

کنیا می گوید اوضاع آوارگان جدا از بحران انسانی، تهدیدی امنیتی برای نایروبی و منطقه است.

کنیا معتقد است گروه ستیزه جوی الشباب که در سومالی مستقر است، عامل مجموعه ای از ناامنی هاست که در چند بخش شمالی و ساحلی در این کشور روی داده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98593