کشف اجساد مهاجران غيرقانوني در شمال نيجر

تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ | عنوان: نيجر


اجساد 18 مهاجر غيرقانوني در صحراي شمال نيجر کشف شد.
به گزارش خبرگزاري آريا،شبکه"اي بي سي نيوز" آمريکا روز يکشنبه با اعلام اين خبر، گزارش داد، به نظر مي رسد اين مهاجران غيرقانوني روز سوم ژوئن پس از گم کردن مسير خود در صحراي شمال نيجر در اثر وزش طوفان شن ،به سبب تشنگي جان خود را از دست دادند.
برپايه اين گزارش ،يکي از اين مهاجران غيرقانوني که اتباع کشورهاي مالي ،نيجر ،ساحل عاج ،ليبريا ،جمهوري آفريقاي مرکزي ،گينه و الجزاير بوده اند ،زن بوده است .
لاسي سوينگ ،رييس سازمان بين المللي مهاجرت نيز اعلام کرد،خطر مرگ مهاجران غيرقانوني در صحراي بزرگ آفريقا ،مشابه درياي مديترانه است.
به گفته اين مسوول بين المللي بسياري از مهاجران آفريقايي همانند ديگر مهاجران غيرقانوني که مي کوشند خود را از درياي مديترانه به ليبي مي رسانند تا به اروپا بروند ،تلاش مي کنند با عبور از صحراي بزرگ ،به اروپا بروند .
سوينگ افزود ، نکته فاجعه آميز اين است که آمار اين مهاجران که در مسير عبور از صحراي بزرگ جان خود را از دست مي دهند ، در فهرست گزارش هاي رسمي ثبت نمي شود .
اين درشرايطي است که سازمان ملل اعلام کرد ،در سال 2015 بين 80 هزار تا 120 هزار مهاجر غيرقانوني براي عزيمت به ليبي و در نهايت به مقصد نهايي بسياري از آنان که اروپاست ،از نيجر عبور خواهند کرد.
مساله ورود مهاجران غيرقانوني به اروپا به معضلي بزرگ براي کشورهاي اروپايي مبدل شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98502