درخواست سازمان غير دولتي از دولت جمهوري دمکراتيک کنگو

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


سازمان ديدبان حقوق بشر خواستار نبش قبر دفن شدگان در گور جمعي در جمهوري دمکراتيک کنگو شد.
سازمان ديدبان حقوق بشر ديروز از مقامات دولت جمهوري دمکراتيک کنگو درخواست کرد مجوز نبش قبر صدها جسد دفن شده در يک گور جمعي در مالوکو در نزديکي کينشازا پايتخت اين کشور را صادر کند. به گزارش اين سازمان غير دولتي تاکنون 34 تن از خانواده هاي قربانيان در شکايتي خواستار روشن شدن حقايق مربوط به اين گور جمعي شده اند. اين در حالي است که لامبر ماند Lambert Mende سخنگوي دولت جمهوري دمکراتيک کنگو اعلام کرده است که دولت در صورت صدور مجوز از سوي دادگستري با نبش قبر اين گور جمعي مخالفتي ندارد.
يک گور جمعي با 421 جسد در ماه مارس سال جاري در مالوکو 80 کيلومتري پايتخت کشف شد. برخي مخالفان و از جامعه مدني بر اين باورند که اين افراد مخالفاني هستند که توسط نيروهاي دولتي به قتل رسيده اند. معترضان به صحت اظهارات مقامات دولتي در خصوص اين گور جمعي و دفن بوميان درگذشته در بيمارستان ها در اين محل ابراز ترديد مي کنند.
به دنبال تلاش حزب حاکم براي اصلاح بند انتخاباتي قانون اساسي براي مهيا کردن زمينه شرکت ژوزف کابيلا در انتخابات رياست جمهوري و تصاحب کرسي رياست جمهوري براي سومين بار، به برگزاري تظاهرات خشونت بار روزهاي 21 – 19 ماه ژانويه منجر شد. از نگاه مخالفان اين اجساد کشته شدگان اين تظاهرات هستند و به طور پنهاني در اين محل دفن شده اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98411