همکاری نظامی میان پایگاه فرماندهی ایالت متحده آمریکا در آفریقا و جمهوری دموکرات کنگو تا سال2010

تاریخ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۰ | عنوان: آفريقا



پایگاه فرماندهی ایالت متحده آمریکا در آفریقا ، یکی از 6 ستاد فرماندهی جغرافیایی سازمان دفاعی آمریکا در استوتگار آلمان که در سال 2010 با همکاری نیروهای نظامی جمهوری دموکرات کنگو مورد بهره برداری قرار گرفت . در یک کنفرانس خبری که در روز جمعه در محل اقامت سفیر ایالت متحده در کینشاسا/گومبه و مرکز فرماندهی آفریکام (پایگاه فرماندهی ایالت متحده آمریکا در آفریقا) ژنرال ویلیام ای وارد اظهار داشت ماموریت آنها در پایتخت کنگو پیگیری خواهد شد. وی افزود در سال 2008 پایگاه فرماندهی آمریکا با مقر فرماندهی استوتگار یکی شده است .
همچنین وی در ادامه افزود دولت آمریکا با نیروهای نظامی کشورهای آفریقایی به منظور دستیابی به یک ثبات و امنیت همکاری خواهد کرد . ژنرال وارد افزود از سوی دیگر افریکام مسئول ساماندهی نیروهای آمریکایی و اعمال سیاستهای دولت آمریکا در آفریقا می باشد و در حال حاضر افریکام ، پایگاه فرماندهی آمریکا در آفریقا با 35 کشور آفریقایی ارتباطات نظامی دارد . این طرح آمریکا در بسیاری از کشورهای آفریقایی به خوبی اجرا شده است و از سال 1997 به صدها هزار آفریقایی این امکان را می دهد که در برقراری و تثبیت صلح با سازمان ملل متحد همکاری کنند.
ژنرال وارد اظهار داشت تا سال 2010 دو طرح در کنگو با همکاری این کشور اجرا خواهد شد . در این طرح قدرت نیروهای نظامی جمهوری دموکرات کنگو تشدید می شود . همچنین ژنرال وارد تاکید کرد کشورش کمبودهای دارویی در این کشور را جبران می سازد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=984