کمکهاي ارسال شده به جيبوتي به تجار آفريقايي و عرب فروخته مي‌شود

تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵ | عنوان: جيبوتي


منابعی در بندر جیبوتی خبر دادند کمکهای بشردوستانه ارائه شده به مردم یمن به بازرگانانی در کشورهای آفریقایی و عربی فروخته می شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، یک پایگاه اینترنتی وابسته به اخوان المسلمین یمن از رسوایی فساد بزرگ در کمیته امدادرسانی یمن پرده برداشت.
پایگاه اینترنتی «عدن الغد» وابسته به اخوان المسلمین یمن به نقل از منابعی در بندر جیبوتی اعلام کرد بخش گسترده ای از کمکهای بین المللی که به یمن ارائه شده است به بازرگانان چند کشور آفریقایی و عربی فروخته شده است.
این منابع اضافه کردند هرج و مرج و بی نظمی که بر عملیات کمک رسانی حاکم است به مسئولان برجسته کمیته امدادرسان اجازه داده است در معاملاتی به ارزش صدها میلیون دلار از طریق فروش کامل محموله کشتیهای کمک رسانی به تجار محلی در کنیا ، آفریقای جنوبی و مصر میلیونها دلار به دست آورند.
این منابع افزودند این معامله های فساد گسترده در چهار هفته گذشته در بندر جیبوتی صورت گرفته است و طرفهایی در کمیته امدادرسانی یمن مقادیر گسترده ای از کمکهای غذایی را فروخته اند و با جعل اسناد وانمود کرده اند که این کمکها در راه تخلیه محموله های خود در عدن و الحدیده هستند درحالی که این کمکها به عنوان محموله های تجاری برای تخلیه به بنادر آفریقایی و عربی راهی شده اند.
این منابع اضافه کردند مسئولانی در کمیته امدادرسانی که در این اقدام دست دارند با اسناد جعلی نشان داده اند دهها کشتی به بنادر عدن و الحدیده رسیده و مدعی شده اند این کمکها بین آسیب دیدگان در یمن توزیع شده است در حالی که از این طریق میلیونها دلار از فروش غیرقانونی این کمکها به دست آورده اند.
از جمله شواهدی که این اتهامات را ثابت می کند این است که این کمیته روز پنجشنبه اعلام کرد تاکنون 173 کشتی کمکهای بشردوستانه به بنادر یمن رسیده است درحالی که پیگیری این موضوع از بندر عدن نشان می دهد تنها سه یا چهار کشتی حامل کمکهای غذایی به این بندر رسیده است و آنها نیز از طریقی غیر از کمیته امدادرسان یمن به عدن ارسال شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98253