کابینه توگو استعفا داد

تاریخ ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ | عنوان: توگو


به دنبال پیروزی انتخاباتی و تحلیف فوره ناسینگبه به عنوان رییس جمهوری توگو برای سومین دوره متوالی، نخست وزیر این کشور به همراه کابینه اش استعفا داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گناسینگبه دیروز (جمعه) در بیانیه ای ضمن تشکر از کووسی سلیگوجی اهومی - زونو و کابینه وی به خاطر خدماتشان طی سال های گذشته، خبر استعفای آن ها را اعلام کرد و آن را اقدامی هماهنگ با شیوه جمهوریخواهان دانست.

ناسینگبه پس از کسب حدود 59 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری (پنجم اردیبهشت)، در تاریخ چهارم مه (14 اردیبهشت) سوگند یاد کرد و بدین ترتیب توانست دوره قدرت خاندانش را در این کشور کوچک آفریقایی به حدود 50 سال توسعه دهد.

خاندان ناسینگبه از سال 1967میلادی تاکنون در راس قدرت در جمهوری توگو هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا به وزاری کابینه قبلی سمتی در کابینه جدید پیشنهاد خواهد شد یا خیر.

حزب مخالف توگو با عنوان 'نبرد برای تغییر سیاسی' پیروزی ناسینگبه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را نپذیرفته و این در حالی است که ناظران بین المللی حاضر در این انتخابات، آن را آزاد و منصفانه ارزیابی کردند.

پدر ناسینگبه که در کودتایی به قدرت رسید و 38 سال بر توگو حکومت کرد، در سال 2005میلادی درگذشت.

توگو پیش از جنگ جهانی اول مستعمره آلمان بود و پس از این جنگ دو پاره شد و تحت قیمومیت انگلیس و فرانسه درآمد. بخش انگلیسی بعدها ضمیمه غنا شد و بخش فرانسوی در سال 1960 اعلام استقلال کرد که اکنون به عنوان جمهوری توگو شناخته می شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=98089