آفريقاي جنوبي درباره کشتار معدنچيان در سال 2012 گزارشي منتشر خواهد کرد

تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۹ | عنوان: آفريقاي جنوبي


دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد جاکوب زوما، رئیس جمهور این کشور «در فرصتی مناسب» گزارش کمیسیون تحقیق را درباره کشتار معدن ماریکانا منتشر خواهد کرد.
در جریان کشتار معدن ماریکانا در آفریقای جنوبی در ماه اوت سال 2012، سی و چهار معدنچی به دست پلیس این کشور کشته شدند.
دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد در حالی که رئیس جمهور شتاب دارد نسخه کامل و سانسور نشده ای از سندی را که کمیسیون تحقیق 31 مارس، بعد از دو سال تحقیق و تفحص در اختیار وی قرار داده است، منتشر کند، اما همچنان در حال مطالعه و بررسی سند است.
زوما اعلام کرد « کمیسیون توصیه های اکید کرده است که این سند نیاز به بررسی دارد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که من به اندازه کافی زمان صرف کنم تا پاسخ ما تضمین کند رویدادهایی که در ماریکانا رخ داد، بار دیگر در کشور ما تکرار نخواهد شد».
به گفته دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی زوما افزود « هر کاری لازم بود انجام گرفته است تا پرونده هر چه سریع تر حل و فصل شود ».
در اوت سال 2012 نیروهای امنیتی آفریقای جنوبی در معدن ماریکانا که شرکت انگلیسی لانمین از آن بهره برداری می کرد، 34 معدنچی اعتصاب کننده را کشتند و 70 معدنچی دیگر را زخمی کردند.
هیچ مقام پلیس آفریقای جنوبی درباره این واقعه محاکمه یا مجازات نشد اما کمیسیون تحقیق از این قدرت برخوردار بود که بررسی هایی را در این زمینه پیشنهاد کند. به گفته رسانه های آفریقای جنوبی کمیسیون به ویژه ریا فیگا (Riah Phiyega)، رئیس پلیس را احضار کرده بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژوهانسبورگ، پلیس با این استدلال که معدنچی های اعتصاب کننده به سلاح های سرد مسلح بودند، کشتار معدنچی ها را دفاع مشروع از خود معرفی کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97956