دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی یکشنبه در تهران

تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی روز یکشنبه به ریاست وزرای خارجه ۲ کشور در تهران برگزار می‌شود.
دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی فردا (یکشنبه) به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم «میته نکونا ماشابانه» وزیر خارجه آفریقای جنوبی رسماً در تهران افتتاح می‌شود.

نشست کارشناسان هیأت‌های 2 کشور در چارچوب 2 کارگروه سیاسی - اجتماعی و اقتصادی - فنی از صبح روز شنبه 19 اردیبهشت ماه در محل وزارت خارجه کشورمان برگزار شد.

حسین ملاعبداللهی مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: این اجلاس تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و در آن طیف وسیعی از مسائل سیاسی، اقتصادی و تجاری توسط مقامات وزارتخانه‌های مختلف دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برگزاری کمیسیون مشترک علاوه بر اینکه منجر به ارتقاء سطح همکاری‌ها می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در نزدیک کردن هر چه بیشتر مواضع دو کشور در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد و زمینه را برای توسعه مناسبات فعالتر اقتصادی فراهم کند.

ملاعبداللهی با بیان اینکه در حاشیه نشست کمیسیون مشترک، مجمع تجاری دو کشور با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این مجمع تجاری کمک خواهد کرد تا شرکت‌ها و بخش خصوصی دو کشور با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

براساس این گزارش، آفریقای جنوبی به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی قاره آفریقا علاوه بر حضور در گروه 20 و بلوک اقتصادی بریکس، دارای مواضع نزدیک با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسائل جاری در خاورمیانه از جمله فلسطین و سایر تحولات بین‌المللی است.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در آبان ماه سال 1392 در پرتوریا با حضور محمدجواد ظریف برگزار شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97938