سازمان ملل قتل کلاه آبی ها در کنگو را محکوم کرد

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


مقامات سازمان ملل با صدور بیانیه هایی قتل دو نفر و مجروح شدن 13 نفر از صلحبانان این سازمان درحمله دیروز گروه های مسلح را به شدت محکوم و تهدید کرده اند که برای مقابله با این گونه حملات به عملیات تهاجمی علیه این گروه ها متوسل خواهند شد.
شبه نظامیان موسوم به گنیروهای متحد دموکراتیک' کنگو با حمله به کاروانی 13 تن از کارکنان کمیته ثبات سازمان ملل را مجروح کرده و دو نفر از نیروهای صلحبان سازمان ملل را به قتل رساندند.

به گزارش سازمان ملل، از سرنوشت 4 نفر دیگر از نیروهای صلحبان تانزانیایی این سازمان که در جریان حمله روز چهاشنبه ناپدید شده اند، هنوز اطلاعی در دست نیست.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روز چهار شنبه با صدور بیانیه ای این حمله را که در شمال کیوو اتفاق افتاده به شدت محکوم کرد و به بازماندگان و بستگان قربانیان آن تسلیت گفت.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه نیز در بیانیه دیگری به نقل از بان کی مون ادامه حملات 'نیروهای متحد دموکراتیک ' کنگو به غیر نظامیان بی دفاع این کشور در منطقه بنی را محکوم کرد و خواستار خاتمه این حملات شد.

دبیر کل سازمان ملل دراین بیانیه ضمن ابراز تاسف از مرگ کارکنان این سازمان تاکید کرده است که سازمان ملل در راستای مندرجات قطعنامه 2211 شورای امنیت خود را موظف می داند تا با استفاده از همه امکانات موجود از جان غیرنظامیان محافظت کرده و با گروه های مسلح شرق کنگو مقابله کند.

مارتین کولبر نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در کنگو نیز با صدور بیانیه جداگانه ای ضمن محکوم کردن این حملات وابراز تاسف از مرگ قربانیان ، تاکید کرده است که کمیته ثبات سازمان ملل در این کشور بیش از این حاضر به تحمل این گونه حملات نخواهد بود و با قدرت تمام به عملیات تهاجمی علیه این گروه ها متوسل خواهد شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97909