21 کشته در حمله شورشيان در کنگو

تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ | عنوان: كنگو ،جمهوری دموكراتيك


یک مسئول نظامی جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد در حمله روز دوشنبه شورشیان اوگاندایی به نیروهای ارتش در استان کیووی شمالی، در شرق این کشور،21 تن کشته شدند.
سرگرد ویکتور ماساندی، سخنگوی عملیات ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو در منطقه کیووی شمالی علیه شورشیان اوگاندایی موسوم به عملیات « سوکولا-یک »، گفت در درگیری های مسلحانه روز گذشته بین شورشیان اوگاندایی و نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک کنگو در منطقه کوکولا، در 40 کیلومتری شهر بنی در شرق این کشور، 21 تن کشته شدند که 16 تن از آنها از بین شورشیان و 4 تن نیز از نیروهای ارتش بودند. همچنین در کیدیدیو (17 کیلومتری شهر بنی) یک غیرنظامی کشته شد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از کیووی شمالی، این سخنگو افزود آمار قبلی اعلام شده از چهار کشته حکایت داشت که دو تن از آنها نظامی بودند.
منبع مذکور افزود بسیاری از ساکنان این منطقه به سمت مناطق همجوار به ویژه به سمت اویشا، در 30 کیلومتری شهر بنی فرار کرده اند.
بنا بر اعلام منابعی در جامعه مدنی، از سال 1995 که شورشیان اوگاندایی مخالف یوری موسِوِنی، رئیس جمهور این کشور، در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر شده اند، صدها غیرنظامی را در این منطقه کشته اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97863