سازمان ملل ۱۴ نظامی فرانسوی را به کودک‌آزاری در آفریقای مرکزی متهم کرد

تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰ | عنوان: آفريقاي مركزي


سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی ۱۴ نظامی فرانسوی حاضر در عملیات «سانگاریس» در جمهوری آفریقای مرکزی را به تجاوز جنسی به کودکان و کودک‌آزاری متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 14 نظامی فرانسوی حاضر در عملیات سانگاریس در جمهوری آفریقای مرکزی به تجاوز جنسی به کودکان و کودک‌آزاری متهم شدند.

بنابر اعلام پایگاه خبری فرانسوی زبان «estrepublicain»، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی، 14 نفر از نظامیان فرانسوی حاضر در عملیات سانگاریس در جمهوری آفریقای مرکزی در فاصله زمانی دسامبر 2013 تا ژوئن 2014 را به تجاوز جنسی به کودکان و کودک‌آزاری متهم کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، کودکان اهل جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرده‌اند که در سال 2014 میلادی از جانب نظامیان فرانسوی حاضر در عملیات سانگاریس مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

با طرح این اتهام ارتش فرانسه که به مداخله در آفریقا عادت دارد، هم‌اکنون با رسوایی ناشی از عواقب ویرانگر مداخلات خود مواجه شده است.

تحقیقات در این خصوص که در ماه ژوئیه گذشته آغاز شده بود به صورت محرمانه در جریان بود تا اینکه روزنامه انگلیسی «گاردین» روز چهارشنبه گذشته با انتشار گزارشی از تجاوز نیروهای نظامی فرانسوی به کودکان در بانگی پایتخت آفریقای جنوبی خبر داد.

طبق این گزارش، در حال حاضر شمار اندکی از این 14 نظامی فرانسوی در تحقیقات دادستانی پاریس شناسایی شده‌اند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97787