تشدید بیگانه هراسی در آفریقای جنوبی/ دستگیری 200 مهاجر غیرقانونی

تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ | عنوان: آفريقاي جنوبي


پلیس آفریقای جنوبی امروز (پنج شنبه) 198 مهاجر غیرقانونی را دستگیر کرد؛ در حالیکه حملات نسبت به مهاجران در این کشور شدت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ژوهانسبورگ، در هرج و مرج ماه گذشته در آفریقای جنوبی که دست کم 7 نفر کشته شدند، اوباش محلی کارگران مهاجر اهل زیمبابوه، مالاوی و دیگر کشورهای آفریقایی را هدف حمله قرار دادند.

فقیران آفریقای جنوبی خارجی ها را مقصر بیکاری خود می دانند، شدیدترین درگیری ها در ژوهانسبورگ و شهر بندری 'دوربان' روی داد. 'کی ماهابولا' سخنگوی پلیس گفت: در پی رسیدن گزارش هایی مبنی بر فعالیت های مجرمانه در شهر 'لناسیا' در جنوب ژوهانسبورگ پلیس با کمک نیروی نظامی 212 نفر را در این شهر دستگیر کرد.

وی ادامه داد: ارتش در زمان حمله به ما کمک کرد و زمانیکه با افرادی روبه رو شدیم که مدارک قانونی نداشتند مقامات وزارت کشور دستور دستگیری آنها را صادر کردند. از میان این افراد تنها 14 نفر شهروند آفریقای جنوبی هستند و همه 212 نفر هفته آینده در دادگاه حاضر می شوند. از تعدادی از این افراد اسلحه بدون مجوز ضبط یا مواد مخدر ضبط شده است.

میلیون ها مهاجر که بیشتر آنها فاقد مدارک قانونی هستند در آفریقای جنوبی به ویژه بخش ساخت و ساز فعالیت می کنند. 'زولو کینگ گودویل زیلیتینی' رهبر سنتی بزرگ ترین گروه قومیتی در آفریقا به تحریک خشونت ها متهم دشه است، وی آشکارا گفت میلیون ها خارجی باید آفریقا را ترک کنند.

موجی از حملات که در روزهای اخیر متوقف شده است، خاطرات درگیری های خون بار بیگانه هراسی سال 2008 را به یاد آورد که طی آن 62 نفر کشته شدند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97778