سربازان فرانسوی در آفریقا به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شدند

تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ | عنوان: آفريقاي مركزي


یک گزارش سازمان ملل متحد ، نیروهای بین المللی و به ویژه سربازان فرانسوی مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی را به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم کرد.
روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو'، وزارت دفاع فرانسه بررسی مساله را آغاز کرده است.

روزنامه انگلیسی 'گاردین' نیز در گزارشی عنوان کرده که در جریان عملیات نظامی در 'بانگی' پایتخت آفریقای مرکزی از دسامبر 2013 تا ژوئن 2014 میلادی، نظامیان در قبال پرداخت پول و غذا کودکان را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده اند.

بر پایه این گزارش، درگیری های داخلی در پایتخت آفریقای مرکزی سبب شد تا صدها هزار تن از غیرنظامیان خانه های خود را ترک کرده و تعدادی بسیاری از آنها در فرودگاه 'ام پوکو' ، پنهان شوند.

گاردین عنوان کرده که ' آندرس کومپس' از کارکنان سازمان ملل متحد مستقر در ژنو به دلیل افشای گزارش داخلی این سازمان که به موضوع سوء استفاده جنسی از کودکان اختصاص داشته از کار تعلیق شده است.

گفته می شود وی که یکی از امدادگران بلندپایه سازمان ملل است در اعتراض به بی تفاوتی سازمان ملل در مورد این مساله، گزارش اولیه را در اختیار مقام های فرانسوی قرار داده است.

به گزارش لو فیگارو، وزارت دفاع فرانسه به محض دریافت این گزارش آن را در اختیار دادستانی پاریس قرار داده و تحقیقات در این زمینه به بخش ویژه بررسی جرایم پلیس موسوم به 'پلیس پلیس' سپرده شده است. همزمان، ارتش فرانسه نیز تحقیقات داخلی در مورد این اتهام را آغاز کرده است.

این گزارش حاکی است: پیشتر نیز اتهاماتی علیه نیروهای صلح بان سازمان ملل متحد در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان مطرح شده بود. هم اکنون یک هزار سرباز فرانسوی در آفریقای مرکزی مستعمره سابق فرانسه، مستقر هستند و این اتهام ادامه ماموریت آنان را دشوار خواهد کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97776