آفریقای جنوبی، رژیم صهیونیستی را به «نژادپرستی» متهم کرد

تاریخ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۴ | عنوان: آفريقاي جنوبي


بعد از خودداری رژیم صهیونیستی از اعطا ویزا به وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی برای بازدید از اراضی فلسطینی، یکی از احزاب این کشور اسرائیل را به «نژادپرستی» متهم کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتقاد حزب کمونیست آفریقای جنوبی از اقدام رژیم صهیونیستی در خودداری از دادن ویزا به وزیر آموزش عالی این کشور برای سفر به اراضی فلسطینی، «آویگدور لیبرمن»‌ این حزب را مورد سرزنش قرار داد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، لیبرمن با اشاره به حوادث اخیری که در آفریقای جنوبی علیه خارجی‌ها صورت گرفته، این اقدامات را «نژادپرستی» توصیف کرد و انتقاد این حزب آفریقایی از اسرائیل را «ریاکارانه» خواند.

بر اساس این گزارش، به دنبال خودداری رژیم صهیونیستی از دادن ویزا به «بلید نزیماند» وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی برای ورود به اراضی فلسطینی، حزب کمونیست این کشور بیانیه‌ای صادر و با شدیدترین لحن، تصمیم اسرائیل را «تبعیض‌نژادی» خواند.

این حزب در بیانیه خود آورده: « دلیلی که برای خودداری از اعطا ویزا به «بلید نزیماند» بیان شده این است که او از کابینه اسرائیل انتقاد کرده. به عنوان حزب کمونیست آفریقای جنوبی به خارجی‌ها اجازه نمی‌دهیم برای ما تصمیم بگیرند که درباره چه چیزی فکر کنیم، درباره چه حرف بزنیم و چگونه اقدام کنیم».

به دنبال این بیانیه بود که لیبرمن مدعی شد: «چند روز قبل بود که یک حمله تند و نژادپرستانه علیه مهاجران در ژوهانسبورگ صورت گرفت. در این حمله، پلیس آفریقای جنوبی به سمت مهاجران سایر کشورهای همسایه آفریقا شلیک کرد. این حوادث بارها ثابت کرده آفریقای جنوبی کماکان کشوری است که مشکلات جدی نژادپرستی و خشونت در آن وجود دارد. بنابراین دولت آفریقای جنوبی و حزب کمونیست باید انتقاد و حمله علیه اسرائیل را متوقف کند چراکه اسرائیل یک دموکراسی باشکوه است که تهدیدات و عوامل تروریستی را مدیریت می‌کند و در عین حال حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را حفظ می‌کند»!



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97710