یک حزب آفریقای جنوبی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شد

تاریخ ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ | عنوان: آفريقاي جنوبي


حزب کمونیست آفریقای جنوبی در بیانیه ای، خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور شد.
به گزارش روز شنبه روزنامه الیوم السابع، حزب کمونیست آفریقای جنوبی با صدور بیانیه ای، همچنین خواستار تحریم علمی گسترده دانشگاه ها و مراکز آموزشی رژیم صهیونیستی شد.

این حزب در این بیانیه، خواستار اخراج آرتر لینک سفیر رژیم صهیونیستی از آفریقای جنوبی شد و اعلام کرد که آماده است، هزینه بازگشت سفیر این رژیم به سرزمینهای اشغالی را پرداخت کند.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته از سفر بلاید نزامیندی دبیر کل حزب کمونیست و وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی به فلسطین جلوگیری کرد .

این حزب مخالفت رژیم صهیونیستی را با سفر نزامیندی را اهانت به دولت و ملت آفریقای جنوبی دانست و اعلام کرد: ما این اقدام اسراییل را اهانتی بزرگ به دولت و جنبش همبستگی آفریقای جنوبی و تمامی حامیان صلح و عدالت در دنیا می دانیم.

این حزب در ادامه بیانیه خود، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری در اراضی اشغالی به منظور انزوای کامل این رژیم شد تا در نهایت اشغالگری آن در فلسطین پایان یابد.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی بر ادامه حمایت و همبستگی با ملت فلسطین در چارچوب 'جنبش جهانی همبستگی با فلسطینیان' تاکید و عنوان کرد که ما حامی و پشتیبان تمامی ملت های ستم دیده از آفریقا، فلسطین تا کوبا هستیم.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97704