استقرار نیروهای ارتش آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ

تاریخ ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ | عنوان: آفريقاي جنوبي


نوزیویوه ماپیسا - نکاکولا وزیر دفاع آفریقای جنوبی روز سه شنبه گفت که این کشور قصد استقرار نیروهای ارتش را در شهرک الکساندرا در ژوهانسبورگ بزرگترین شهر تجاری این کشور دارد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ژوهانسبورگ، ماپیسیا - نکاکولا افزود: این تصمیم در پی کشته شدن یک زوج زیمبابوه ای در آخرین موج خشونت های ضد مهاجران در دوشنبه شب در این شهرک و همچنین یک شهروند موزامبیک در همین بخش در روز شنبه گرفته شده که تاکنون 7 قربانی برجاگذاشته است.

دولت آفریقای جنوبی روز یکشنبه به دنبال کشته شدن شهروندان بیگانه در ماه جاری (آوریل) در شهر ژوهانسبورگ، خشونت ها علیه مهاجران خارجی را محکوم کرد.

دولت آفریقای جنوبی همچنین از شهروندان خود خواست با خشونت های بیگانه ستیزانه که به کشته شدن مهاجران خارجی در ژوهانسبورگ منجر شد، مقابله کنند.

مالسی جیگابا وزیر کشور آفریقای جنوبی دراین باره گفت: زمان آن است که مردم آفریقای جنوبی علیه موج خشونت هایی که متاسفانه سراسر کشور را فرا گرفته، متحد و بپاخیزند و با این خشونت ها مقابله کنند.

در حال حاضر مهم ترین اولویت برای دولت برقراری آرامش، صلح و نظم در کشور است.

بر اساس آمار ارایه شده وزیر کشور آفریقای جنوبی، در مجموع 307 نفر از آغاز سال جاری در ارتباط با خشونت هایی که جوامع خارجی مستقر در آفریقای جنوبی را هدف قرار داده است ، جان خود را از دست داده اند.

با تشدید خشونت علیه مهاجران خارجی از دو هفته قبل، تاکنون صدها نفر خانه هایشان را رها کرده و گریخته اند.

به گفته پلیس، تعداد زیادی تاکنون در ارتباط با غارت و به آتش کشیدن اموال و املاک مهاجران خارجی بازداشت شده اند.

آفریقای جنوبی با جمعیتی در حدود 50 میلیون نفر بیش از 5 میلیون مهاجر خارجی را در خود جای داده است.

برخی سیاستمداران و نیز شهروندان بومی آفریقای جنوبی مدعی هستند که مهاجران به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند.

آن ها همچنین این افراد را به ارتکاب جرم و در انحصار گرفتن کسب و کارهای محلی متهم می کنند.این در حالی است که مهاجران خارجی بر قانونی بودن حضورشان در این کشور تاکید دارند و می گویند که خدمات متعددی از قبیل فعالیت هایشان عاید شهروندان آفریقای جنوبی می شود.

بر اساس آمارهای دولتی، نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی در 3 ماهه چهارم سال 2014میلادی بالغ بر 24 درصد بوده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=97669