پادشاه اردن با محمود عباس و حسني مبارک ديدار مي کند

تاریخ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر


عبد الله دوم پادشاه اردن هفته اينده با محمود عباس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين و حسني مبارک رييس جمهور مصر جداگانه ديدار خواهد کرد .
يک مسئول بلند پايه اردن روز چهار شنبه اعلام کرد عبد الله دوم ابتدا با محمود عباس در امان سپس با حسني مبارک در مصر درباره فرايند صلح در منطقه خاورميانه گفتگو خواهد کرد .
اين منبع افزودپادشاه اردن به منظور اتخاذ موضع واحد عربي و در چارچوب رايزني کشور هاي عربي با عباس و مبارک ديدار مي کند. اين رايزنيها درباره چگونگي از سرگيري گفتگوهاي جدي و مستقيم صلح و با هدف حل مناقشه فلسطين و رژيم صهيونيستي بر اساس راهکار تشکيل دو کشور مستقل صورت مي گيرد .
اين منبع گفت پادشاه اردن نتايج سفرش به امريکا و ديدارش با باراک اوباما رييس جمهور امريکا را به اطلاع محمود عباس و حسني مبارک خواهد رساند.
پادشاه اردن براي ديدار با پادشاه عربستان سعودي امروز به رياض مي رود . بررسي تلاشها براي از سرگيري گفتگوهاي صلح در منطقه خاورميانه محور اصلي گفتگوهاي عبد الله دوم و ملک عبد الله خواهد بود .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از امان؛ پادشاه اردن سه شنبه با باراک اوباما در واشنگتن ديدار کرده بود. در اين ديدار اوباما ابراز اميدواري کرده بود که همه طرفها در منطقه خاورميانه براي پايان دادن بحران در اين منطقه از خود حسن نيت نشان دهند .
عبدالله دوم نيز همکاري کشورهاي عرب و اسلامي را با امريکا براي حل اين مسئله خواستار شده بود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=974