گسترش همكاري‌ با كشورهاي آفريقايي راهبرد قطعي ايران است

تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۱ | عنوان: لسوتو


معاون اول رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه همه ملت‌ها از جمله ملت هاي آفريقايي بايد از پيشرفت و توسعه برخوردار باشند، تصريح كرد: گسترش و افزايش مناسبات و همكاري ها به منظور رفاه و پيشرفت كشورهاي آفريقايي راهبرد قطعي جمهوري اسلامي ايران است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور عصر روز گذشته در ديدار وزير خارجه لسوتو، غارت منابع و عدم ارائه فرصت پيشرفت به كشورهاي آفريقايي را شاخص‌هاي استعمارگران برشمرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران براي انتقال دستاوردها و تجربيات در عرصه‌هاي گوناگون به كشورهاي آفريقايي از جمله لسوتو محدوديتي ندارد.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره به دنبال تحقق صلح و دوستي در منطقه و جهان بوده است، گفت: تروريست‌ها با اهداف شيطاني براي تحقق برنامه‌هاي قدرت‌هاي استعماري و زورگو تلاش مي‌كنند اما پيروزي نهايي مستضعفان و مظلومان به عنوان وعده الهي با تلاش ملت‌هاي جهان از جمله ايران و لسوتو محقق مي‌شود.
معاون اول رئيس جمهور ظرفيت‌هاي همكاري ميان ايران و لسوتو را فراوان عنوان و تأكيد كرد: بايد از همه ظرفيت‌ها براي توسعه روابط و اجراي توافقنامه‌ها استفاده كرد.
وزير امور خارجه لسوتو نيز در اين ديدار با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت‌هاي آفريقايي تصريح كرد: امروز ايران نقشي محوري در برقراري صلح و ثبات در منطقه خاورميانه و جهان دارد.
وزير امور خارجه لسوتو پيشرفت‌هاي علمي ايران در عرصه‌هاي گوناگون از جمله فن‌آوري هسته‌اي را مايه افتخار ملت‌ها و كشورهاي مظلوم از جمله لسوتو دانست و گفت: لسوتو خواستار توسعه و تعميق مناسبات و همكاري‌ها با ايران در عرصه‌هاي گوناگون است.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=9739